|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۶۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
تارنمای «ال اکونومیستا» نوشت :42 شرکت اسپانیایی به همراه وزیران امورخارجه، عمران و صنعت و گردشگری فردا (یکشنبه) با سفر به ایران به دنبال گسترش بازرگانی با تهران هستند.
تارنمای اسپانیایی ادامه داد: ایران در هدف شرکت های بزرگ جهانی قرار گرفته است. از 14 ژوییه که ایران توافق برنامه هسته ای را امضا کرد، تعداد زیادی از کشورهای جهان در حال اعزام هیأت های تجاری و اقتصادی به ایران برای یافتن کسب و کار جدید هستند.
ال اکونومسیتا افزود: پس از دیدار اخیر آلمان ، ایتالیا یا فرانسه ، اکنون نوبت دولت اسپانیا است. در واقع در این هفته هیأت های تجاری اسپانیا ، جمهوری چک و ژاپن ، به طور همزمان در ایران حضور خواهند داشت.
این رسانه تصریح کرد: در این سفر 42 شرکت اسپانیایی ، هیات متشکل از خوسه مانویل گارسیا مارگالو وزیر امورخارجه ، آنا پاستور وزیر عمران و خوسه مانویل سوریا وزیر صنعت، انرژی و گردشگری را با هدف امضای قرار داد پس از لغو احتمالی تحریم ها در بهار آینده همراهی خواهند کرد .
رسانه اسپانیایی نوشت: ایران در حال حاضر و بر اساس گزارشات بازار هوشمند انرژی بادی، 100 مگاوات انرژی بادی نصب شده دارد و می خواهد این رقم را به دو هزار مگاوات برساند، موردی که فرصت برای برخی از شرکت های اسپانیایی نظیر آکسیونا ، گامسا ، بستر ، اینختیم ، ایسولوکس و گاز طبیعی فنوسا (Acciona, Gamesa, Bester, Ingeteam, Isolux , Gas Natural Fenosa )، که به ایران سفر خواهند کرد ، می باشد .
در حال حاضر ، طرح ها برای نخستین توسعه 600 مگاواتی در استان اردبیل وجود دارد که شرکت توزیع برق توان ایر مسئولیت انجام آن را بر عهده می گیرد.
تارنما ادامه داد: ایران دارای دو تولید کننده توربین بادی گروه مپنا و صبانیرو است که علاقه مند به صدور مجوز فناوری هستند. در این رابطه ، شرکت گامسا اسپانیا اعلام کرده که قصد آن ها، مطالعه بازار برای تجزیه و تحلیل امکان عرضه توربین های بادی یا حتی تبدیل شدن به مروج انرژی بادی وانرژی خورشیدی می باشد.
ایران دارای یک قدرت نصب شده هشت هزار و 500 مگاواتی برق آبی است که یک مورد جذابی برای شرکت سی اچ اچ اسپانیا (CHH )، می باشد علاوه بر اینکه ایران ، 14 منطقه برای انرژی زمین گرمایی و تأسیسات ممکن زیست توده را شناسایی کرده که می تواند مورد علاقه شرکت ایمابه ایبریکا ( Imabe Ibérica)، باشد.
ال اکونومیستا در رابطه با بخش نفت نوشت، شرکت سپسا حدود 70 هزار بشکه نفت و رپسول 30 هزار بشکه نفت خام را قبل از بسته شدن شیر بر اثر تحریم های سال 2012 ، خریداری کردند.
به نوشته این تارنما، جوسو جون ایماز مدیرعامل شرکت رپسول و یکی از مدیران ارشد شرکت سپسا نیز به ایران خواهد رفت. در این رابطه، هر دوی آنها به مطالعه امکان خرید نفت خام خواهند پرداخت.
به نوشته این تارنما ایران در حال حاضر روزانه کمتر از دو میلیون بشکه نفت تولید می کند و می خواهد آن را تقریبا دو برابر کند.
رسانه اسپانیایی تصریح کرد: این افزایش شدید، شرکت هایی نظیر توباثکس، توبوس رئونیدوس، تاییم وسر و یا اینتکسا (Tubacex, Tubos Reunidos, Taim Wesser , Intecsa )، را به خود جلب خواهد کرد که می توانند خدمات یا محصولات برای این توسعه را بفروشند.
این همچنین می تواند شامل شرکت های او اچ ال و ساسیر (OHL , Sacyr )، برای مواردی مرتبط با بخش آب که شرکت آکسونیا نیز به آن علاقه مند است، شود.
ال اکونومیستا افزود: ایران در حال حاضر تصمیم ندارد به خاطر قیمت پایین گاز ، این سوخت را به اروپا صادر کند هرچند که در نظر دارد در سال های آینده در صورت وجود فرصت مناسب آن را از طریق گاز طبیعی مایع انجام دهد.
در هیات اسپانیایی که به ایران خواهد رفت، شرکت گاز طبیعی فنوسا حضور دارد که می تواند علاقه مندی خود را برای خرید گاز از یکی از کشورهای دارای بزگترین ذخایر گاز جهان ، نشان دهد.
این رسانه با اشاره به بخش گردشگری ادامه داد :جمهوری اسلامی همچنین می خواهد تا سال 2025 میلادی ، 20 میلیون گردشگر خارجی که می توانند 30 میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد کنند را جذب کند .در این مورد، دستینیا (Destinia )، به نخستین آژانس آنلاین که از ماه ژوییه گذشته در ایران حضور دارد، تبدیل شد و شرکت های اوتوسا و پارادورس (Hotusa , Paradores )، به دنبال عقد قرارداد های احتمالی خواهند بود.
شرکت های بخش موتور سه آت ، دومینگو آلونسو ، کاستروسوا و گروه آنتولین (Seat, Domingo Alonso, Castrosua , Grupo Antolín )، نیز در هیأت تجاری اسپانیایی حضور خواهند داشت و تلاش دارند که صادرات بخش موتور به ایران که تا قبل از تحریم ها ، یکی از بزرگترین خریداران خودروها با بالاترین عملکردها بود را از سر گیرند. تلاش شرکت های اسپانیایی ، پیشگام شدن از شرکت های مستقر در ترکیه است.
این رسانه ادامه داد: دولت اسپانیا همچنین انتظار دارد که کسب و کار فرهنگی با ایران را نیز افزایش دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین