|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
منابع نظامی عراق روز شنبه اعلان کردند که 44 تروریست داعش در حملات هوایی به پایگاه ها و مواضع آنان در شهرهای موصل و رمادی در شمال و غرب این کشور به هلاکت رسیده اند.
به گزارش پایگاه خبری النشره، در این حملات هوایی نیروهای ائتلاف به مواضع و مراکز گروه تروریستی و تکفیری داعش در این دو شهر، شماری از آنان بشدت زخمی شدند.
یک مقام پلیس استان نینوا به خبرگزاری آلمان گفت:عبدالعزیز حارثی سرکردگان داعش به همراه 13 عضو این گروه تروریستی و تکفیری در حملات هوایی به منطقه وائلی در غرب شهر موصل مرکز این استان که در اشغال داعش قرار دارد، کشته شده اند.
یک منبع در نیروهای پیشمرگه کرد نیز اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی عراق به مواضع داعش در سنجار در 110 کیلومتری شمال غرب موصل نیز 19 عنصر گروه تروریستی و تکفیری داعش به هلاکت رسیدند.
همچنین 11 عضو این گروه تروریستی که برای پیشروی به سوی حصیبه در شرق شهر رمادی مرکز استان انبار در 110کیلومتری غرب بغداد، تلاش می کردند، در درگیری با نیروهای دولتی عراق به هلاکت رسیدند.

** داعش 50 عضو خود را در شمال عراق به اتهام خیانت اعدام کرد
به گزارش پایگاه خبری اسکای پرس، گروهک تروریستی داعش 50 عضو خود را که در حال فرار از صحنه درگیری با نیروهای نظامی عراق بودند، اعدام کرد.
این گزارش می افزاید: دادگاه های موسوم به شرعی داعش، حکم این اعدام ها را صادر کرده اند و حکم این افراد با شلیک گلوله به اجراگذاشته شد.

**داعش 25 جوان عراقی را در شمال عراق اعدام کرد
به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از شاهدان عینی در استان نینوا، گروهک تروریستی داعش 25 جوان اهل موصل با پرتاب از فراز ساختمان های بلند، به قتل رساند.
اتهام این جوانان، همکاری با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق و جاسوسی برای این نیروها، بود.
به گزارش این پایگاه خبری به نقل از سعید مموزینی مسئول مطبوعاتی حزب دمکرات کردستان، گروه تروریستی و تکفیری داعش 5 تن را به دلیل اهانت به ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی در منطقه باب الطوب مرکز موصل اعدام کرد.
او افزود: این گروه تروریستی و تکفیری سعی دارد که از طریق ایجاد ترس و وحشت بر مردم موصل سیطره داشته باشد.
منابع اطلاع رسانی ارتش عراق روز جمعه نیز اعلام کردند: دستکم 150 عنصر گروه ترویستی داعش در چند عملیات نیروهای ارتش و مردمی عراق در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند.
به گفته یک منبع محلی استان نینوا، عناصر داعش بیش از 25 نفر از شیوخ و چهره های برجسته عشایر جنوب موصل را به اتهام همکاری و عضویت در نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) ربودند.
این منبع افزود: داعشی ها با یورش به منزل این افراد، که همگی از شیوخ و افراد سرشناس مناطق حمام العلیل و شورا در جنوب موصل هستند، آنان را بازداشت کرده و با خود به مکان نامعلومی انتقال دادند.
گروهک تروریستی داعش در تهاجم گسترده سال گذشته بخش هایی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین