|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۶۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه امضای تفاهمنامه مشترک بین این سازمان و وزارت ورزش و جوانان گفت: امضای این تفاهمنامه می تواند به رونق و افزایش گردشگران ورزشی و حمایت و صیانت از آنها کمک کند.
مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر شنبه در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس آمارها در سال 2014 میلادی یک میلیارد و 200 میلیون نفر گردشگر در تمام دنیا در حال جابجا شدن هستند که 14.76 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشورها به همراه داشته است که 6 هزار و 500 میلیارد دلار در بخش تفریحات و سرگرمی اختصاص داده شده است.
سلطانی فر در ادامه افزود: طبق آمار رسمی شورای سفر و گردشگری درباره گردشگران ورزشی تخمین زده شده است که گردشگران ورزشی خارجی در المپیک ها، مسابقات جهانی یا لیگ قهرمانان اروپا هفت الی هشت درصد این گردشگران را به خود اختصاص می دهد که هشت درصد گردشگر ورزشی درآمدی معادل 120 میلیارد دلار در بر خواهد داشت که این مبلغ قابل توجه است.
رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: از زمانی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت آمار گردشگری زیر چهار میلیون نفر در سال با درآمد پنج میلیون دلار بود که آمار پایینی است، اما هم اکنون به 7.5 میلیون دلار رسیده است که با توجه به ظرفیت های گردشگری که در ایران از لحاظ تاریخی، مذهبی و طبیعت گردی وجود دارد، 50 درصد این گردشگران را زائرین مشهد مقدس و قم تشکیل می دهند. حال با این ظرفیت بالای که در گردشگری ایران وجود دارد، ایران جزو رتبه های 10 تا 15 جهان در اختیار دارد.
معاون رییس جمهور در ادامه بیان کرد: برای سند چشم انداز 1404 تخمین زدیم که به 50 درصد سند هم اکنون رسیده ایم و برای نیل به اهداف در 10 سال آینده بایستی با نرخ رشد 14 درصد در دنیا پیش برویم تا بتوانیم ظرفیت خود را از پنج میلیون گردشگر در سال به 20 میلیون برسانیم.
مسعود سلطانی فر درباره تسهیل ویزا برای اتباع خارجی بیان کرد: برای رونق گردشگری سعی کرده ایم که ویزا فرودگاهی را برای اتباع خارجی به مدت اعتبار 30 روز افزایش دهیم تا بتوانیم به رونق این بخش بیشتر کمک کنیم.
وی همچنین در مورد فرصت های به وجود آمده برای افزایش گردشگری گفت: سه فرصت پیش رو داریم که می تواند برای پیشبرد اهداف سازمان کمک کند 1ـ تمرکز تمام نهادها از جمله حمایت دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری، مجلس و قوه قضاییه برای رونق این بخش 2ـ شرایط به وجود آمده پس از تفاهمنامه وین که در بخش های مختلف اقتصادی کشور از جمله گردشگری فضای جدید و امیدوارکننده ای به وجود آورده است 3ـ فضای امن ایران برای حضور گردشگران برخلاف ناامنی که در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لیبی و مصر وجود دارد و باعث شده گردشگران با تمایل بیشتری ایران را برای مسافرت انتخاب کنند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: که امضای تفاهمنامه به پیشبرد اهداف سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت ورزش و جوانان کمک کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین