|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
رییس جمهور قرقیزستان در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک توافق هسته ای ایران با گروه 1+5، این مذاکرات را حرفه ای خواند و نتایج آن را برای تقویت ثبات در منطقه مهم دانست.
از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزرات امورخارجه، محمد جواد ظریف امروز شنبه(14 شهریور) در حاشیه سفر رسمی الماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان به ایران، با وی دیدار و در مورد توسعه مناسبات دو کشور گفت و گو کرد.
آتامبایف، در این دیدار با تبریک توافق هسته ای کشورمان با گروه 1+5، این مذاکرات را حرفه ای خواند و نتایج آن را برای تقویت ثبات در منطقه مهم دانست.
وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی ایران و قرقیزستان از جمله در بخش ترانزیت و حمل و نقل، و تاکید بر لزوم تدوین برنامه 10 ساله همکاری برای رسیدن به اهداف مشترک، خواستار توسعه همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری شد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به روند لغو تحریم ها، با اعلام آمادگی حضور شرکت های ایرانی در قرقیزستان، ابراز امیدواری کرد یازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تا سه ماه آینده برگزار شود.
ظریف با قدردانی از تبریک آتامبایف در مورد توافق هسته ای، برای طرف قرقیزی جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور آرزوی موفقیت کرد.
رییس جمهوری قرقیزستان بنا به دعوت رسمی حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه وارد تهران شده است.
در این سفر، هشت یادداشت تفاهم و موافقت نامه همکاری در زمینه کشاورزی، انتقال محکومان، برنامه همکاری وزارتخانه های امورخارجه، امور رسانه ای، انرژی، حمل و نقل هوایی، اتاق های بازرگانی و امور کنسولی، بین ایران و قرقیزستان امضا شد.
قرقیزستان یکی از پنج کشور آسیای مرکزی با کشورهای چین، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان همسایه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین