|
|
امروز: چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۶۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حوزه ورزش، حوزه پر سفری است، بر سازماندهی، ساماندهی و رسیدگی به امور گردشگران ورزشی تاکید کرد.
محمود گودرزی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی که عصر امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ورزش، بسیار پرسفر است و گردشگری در آن رونق دارد. ما سالانه 700 سفر در وزارت ورزش داریم که حجم عظیمی از نخبگان ورزشی ایران با این سفرها به کشورهای دیگر می روند و مقابل ورزشکاران بزرگ خارجی نیز به ایران می آیند و در مجموع جمعیت زیادی در حوزه ورزش، با گردشگری مرتبط است.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: به طور قطع سازماندهی، ساماندهی و رسیدگی به امور گردشگران ورزشی باعث جلوگیری از آسیب های احتمالی می شود و هدف ما رضایت مندی در حوزه سفرهای داخلی و خارجی است.
گودرزی ادامه داد: در مسابقات برون مرزی مانند جام جهانی، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که امیدوارم با امضای این تفاهم نامه و ورود سازمان گردشگری به مسئله سفرهای ورزشی، بتوان از برخی آسیب های این حوزه جلوگیری کرد.
وی توسعه گردشگری را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید خواند و تصریح کرد: هر دو حوزه ورزش و گردشگردی می توانند به یکدیگر کمک کنند.
گودرزی ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه که مدت ها روی آن کار کارشناسی صورت گرفته، مشکلات این حوزه حل شود.
به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: بر اساس آمارها در سال 2014 میلادی یک میلیارد و 200 میلیون نفر گردشگر در دنیا جابجا شدند که یک هزار و 476 میلیارد دلار درآمد خالص حاصل از این سفرها بود و سهم تفریحات و سرگرمی از این رقم، 6 هزار و 500 میلیارد دلار بود.
به گفته وی طبق اعلام شورای بین المللی سفر و گردشگری درباره گردشگران ورزشی هر چند آمار دقیق وجود ندارد اما تخمین زده می شود گردشگران ورزشی خارجی در تورنمنت هایی مثل المپیک، مسابقات جهانی یا لیگ قهرمانان جهان و اروپا هفت الی هشت درصد، تعداد کل گردشگران باشد.
سلطانی فر یادآور شد: زمانی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت آمار گردشگری چهار میلیون نفر با درآمد سالانه 5 میلیون دلار بود اما این رقم هم اکنون به هفت و نیم میلیون دلار افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین