|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۶۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که ایجاد شراکت و همکاری ها در منطقه برای اطمینان از اینکه روند صلح خاورمیانه پس از یک سال توقف ازسر گرفته شود، مهم است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» گفت که در حال رایزنی با روسیه و آمریکا برای چگونگی احیا مذاکرات صلح خاورمیانه است.
مذاکرات صلح خاومیانه با حضور میانجی گران کمیته بین المللی چهارجانبه تلاش کرده اند تا به تنش ها میان رژیم صهیونیستی- فلسطین پایان دهند اما همچنان این مذاکرات ناکام بوده است.
موگرینی گفت: من با شرکای مان در کمیته چهارجانبه از جمله وزیر خارجه آمریکا مذاکراتی داشته ام تا دور جدید مذاکرات از سر گرفته شود.
این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل نیز از مصر، اردن و عربستان برای شرکت در نشست این ماه گروه چهارجانبه به منظور یافتن راه حل دیپلماتیک برای مذاکرات سازش میان رژیم صهیونسیتی و فلسطین دعوت کرد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: وزیران خارجه مصر، اردن و عربستان در مذاکرات گروه چهارجانبه متشکل از وزیران خارجه روسیه، آمریکا و «فدریکا موگرینی' رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات 30 سپتامبر شرکت می کنند.
براساس این گزارش، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود، شرکت می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین