کد خبر: ۶۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
شهردار اصفهان در دیدار وزیر امورخارجه جمهوری چک خواستار عقد قرارداد با این کشور در زمینه راه اندازی قطار سبک شهری شد.
مهدی جمالی نژاد روز شنبه در دیدار با لوبومیر زائورالک وزیر امورخارجه جمهوری چک گفت: شهرداری اصفهان برای همکاری با یکی از شرکت های جمهوری چک در زمینه فعال سازی طرح قطارشهری سبک مذاکراتی انجام داده است .
وی افزود: تقویت ارتباطات جمهوری چک و جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاریهای مشترک با این شرکت را گسترش خواهد داد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوران پساتحریم زمینه ارتقای ارتباطات فراهم می شود تصریح کرد: اصفهان و پراگ می توانند به عنوان دو شهر خواهرخوانده معرفی شوند.
وی بااشاره به قدمت دو کشور و وجود جاذبه های گردشگری در اصفهان و پراگ اظهارکرد: بسیاری از زیبایی های ایران و همه مکاتب آثار هنری را می توان در استان اصفهان یافت.
جمالی نژاد با بیان اینکه دو شهر پراگ و اصفهان در صنعت گردشگری متناظر یکدیگرند، گفت: می توان با افزایش ارتباطات بین این دو شهر، شرایط بهتری را در راستای جذب گردشگر فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه نظر مثبت وزیر امور خارجه جمهوری چک می تواند تعامل سازنده دو کشور را افزایش دهد، ابراز امیدواری کرد: این همکاریها در زمینه های مختلف در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
وزیر امور خارجه جمهوری چک جمعه شب گذشته در راس هیات 70 نفره از تجار و بازرگانان این کشور بمنظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان از پراگ وارد اصفهان شد.
لوبومیر زائورالک و هیات همراه صبح امروز ( شنبه ) در نشست با فعالان اقتصادی اصفهان ، فرصت های سرمایه گذاری و تجاری بین اصفهان و جمهوری چک را مورد بررسی قرار دادند و ضمن دیدار با شهردار اصفهان، از آثار تاریخی این شهر دیدن کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین