کد خبر: ۶۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
استاندار خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگان را مجاهد فی سبیل الله می دانیم زیرا بنه تنها ثروت ایجاد می کنند بلکه موجب اشتغال نیز می شوند.
علیرضا رشیدیان روز شنبه در جریان بازدید از یک واحد تولیدی بخش تعاون در مشهد افزود: تمام دستگاههای دولتی و خدماتی خود را موظف می دانند از تولیدکنندگان بخشهای تعاونی و خصوصی حمایت کنند.
وی گفت: بانک نیز شریک تولیدکننده است لذا اگر ثروت بیشتری تولید شود سود بیشتری نصیب می شود لذا همه دنبال این هستند که تولیدکننده بتواند کارش را با شرایط بهتر انجام دهد.
استاندار خراسان رضوی افزود: این که گفته شود در نظام دولتی نظر مثبت نسبت به تولیدکننده و صادرکننده وجود ندارد درست نیست.
مدیرعامل شرکت تعاونی فرآورده های غذایی تارا نیز در این چارچوب گفت: یکی از مشکلات تعاونیهای تولید برای صادرات این است که کنسولگریها قرارداد اتاق تعاون خراسان رضوی را قبول ندارد و اعلام می کنند صادرات فقط باید توسط اتاق بازرگانی انجام شود.
علی رضایی افزود: به عنوان مثال برای صدور کالایی به عراق اگر از اتاق تعاون گواهی مبدا بگیریم کنسولگریها قبول نمی کنند و می گویند گواهی فقط از اتاق بازرگانی قابل تایید است.
وی با درخواست تایید عضویت تعاونیهای تولید در اتاق بازرگانی گفت: پرسش ما این است که آیا تعاونیهای تولید صنعتگر هستند یا نه و اگر صنعتگر هستند اتاق بازرگانی باید به آنها عضویت دهد.
این تولیدکننده افزود: تا 10 سال پیش کارت عضویت اتاق بازرگانی به تعاونیهای تولید داده می شد اما دو سه سال است که اتاق بازرگانی این کارت را نمی دهد و با این کار حقوق صنعتگران بخش تعاون از بین رفته است.
وی ادامه داد: تعاونیهای تولید به عنوان مناطق کمتر توسعه یافته شناخته شده اند اما تاکنون هیچ موقع نشده مالیاتشان را معاف کنند در حالی که قانونگذار آنها را از پرداخت مالیات معاف کرده لذا خواهش می کنیم که این معافیت اعمال شود.
12 هزار و 622 تعاونی در خراسان رضوی دارای مجوز هستند که 62 درصد آنها فعال می باشند. بخش خدمات با سه هزار و 533 شرکت تعاونی، بخش صنعت با سه هزار و 50 مورد و بخش کشاورزی با دو هزار و 649 شرکت تعاونی رتبه های نخست تا سوم فعالیتهای تعاونی را در خراسان رضوی دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین