|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
اصولگراها در انتخابات قبلي چند نفرشان حرف مهدوي كني را گوش نكردند. جعفر شجونی در مصاحبه ای گفت : آقاي مهدوي كني هم از دست بعضي اصولگراها عصباني بود چون آنها بايد يكي يكي انصراف مي‌دادند تا مردم به يك نفر راي دهند.
دیگر نمی خواهند گذشته تکرار شود و اگر اینبار نیز اشتباه کنند راه ماندن در قدرت دیگر بسیار سخت خواهد بود.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ اصولگرایان که سال 92 برای انتخابات ریاست جمهوری به منظور وحدت، گروه هایی تشکیل دادند و وارد میدان انتخابات شدند ،دست آخر به جای آنکه همه به نفع یک نفر صحنه را ترک گویند تا اتحاد نتیجه بخش شود، اما تنها از میان اعضای 1+ 2تنها حدادعادل بود که بر قول و قرار خود پایبند بود و به نفع دیگری پا عقب کشید.

 وجود تشتت اردوگاه اصولگرایی موجب شد تا آرا این طیف شکسته شود و انها بازنده انتخابات ریاست جمهوری باشند.

دوباره انتخابات دوباره وحدت

عدم وحدت طیف راست در انتخابات گذشته انتقادات بسیاری را روانه بازیگران اصلی کرد. از مرحوم آیت الله مهدوی کنی گرفته تا دیگر شخصیت های اصولگرا؛ به هر صورت شکست در انتخابات گذشته درس عبرتی شد تا شاید این بار وحدت جایگزین انشقاق شود.

در این راستا تلاش جامعتین برای شکل دادن به یک وحدت تمام عیار بسیار به چشم می خورد و دیگر احزاب با تفکر اصولگرایی صحبت از جمع شدن زیر چتر جامعتین سخن به میان می آورند. ترس از شکست دوباره، کار را به جایی رساند که برای جلوگیری از هر گونه تک روی، شورایی سه نفره به نام شورای وحدت اصولگرایی متشكل از آيت‌ا... موحدي كرماني، آيت‌ا... يزدي و آيت‌ا... مصباح تشكيل دادند كه قرار است ریش سفیدی اصولگرايان را براي انتخابات مجلس عهده‌دار باشد. اما مسئله مهم آن است که چقدر اصولگرایان بر مسئله ریش سفیدی در بزنگاه انتخابات پایبند هستند.

تلفن مهدوی کنی بی پاسخ ماند

عملکرد اصولگرایان به ویژه اعضای گروه 1+2 انقادات زیادی را به دنبال داشت به گونه ای که هنوز بعد از دو سال، گله و شکایت جریان راست از رفتار غیر حزبی این افراد وجود دارد و البته گاهی ناگفته هایی نیز به زبان آرده می شود مانند بی اهمیتی به نظر آیت الله مهدوی کنی، که شجونی می گوید برخی حتی جواب تلفن او را ندادند.

 اصولگراها در انتخابات قبلي چند نفرشان حرف مهدوي كني را گوش نكردند. جعفر شجونی در مصاحبه ای گفت : آقاي مهدوي كني هم از دست بعضي اصولگراها عصباني بود چون آنها بايد يكي يكي انصراف مي‌دادند تا مردم به يك نفر راي دهند. فقط حداد عادل استعفا داد و به حرف هاي مهدوي كني گوش داد. مهدوي كني بعد گفت اينها ديگر جواب تلفن من را نمي‌دهند. خب بالاخره شكست خوردند.

 وی ادامه داد: ايشان گفتند كه من تلفني نمي‌توانم اين آقايان را پيدا كنم. قول و قرار اينگونه بود كه [كانديداها] يكي يكي كنار بروند تا به يك نفر منحصر شوند، اما فقط حداد عادل بيرون رفت. مردم هم گفتند ولشان كن و رفتند به يك نفر ديگر راي دادند. شجونی در پاسخ به چرایی این رفتار اصولگرایان گفت : اصولگراها جاخوش كرده بودند و فكر مي‌كردند مردم به آنها راي مي‌دهند. او ادامه می دهد : قول و قرار اينگونه بود كه نزديك انتخابات يك نفر از آنها باقي بماند تا آرا بين سه نفر پخش نشود. متاسفانه آرا پخش شد. آن دو بودند چو گرم زد و خورد/ سومي (حسن روحاني) آمد و راي را زد و برد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین