|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
اگرچه بعيدي نژاد براي حضور در اين برنامه حاضر مي شود، اما زاکانی حاضر نشد رو در روی نماینده دولت بنشیند. او گفته بود: به خاطر رعایت شان مجلس تنها حاضر است به صورت تلفنی یکی از اعضای تیم مذاکره کننده را در بحث مشارکت دهد!
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس که گفته بود حضور مشترک با بعیدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی را «در شان خود» نمی داند، پس از واکنش های رسانه ای به اظهاراتش در مقام پاسخگویی برآمد.

ماجرا از آن قرار بود که برنامه گفت و گوي ويژه خبري پنجشنبه شب بر اساس  تيزرهايي که پخش کرده بود از عليرضا زاکاني رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس و حميد بعيدي نژاد عضو تيم مذاکره کننده هسته اي براي حضور در ميزگردي دعوت کرده بود تا به ابعاد بررسي اين توافق در مجلس بپردازد.

اگرچه بعيدي نژاد براي حضور در اين برنامه حاضر مي شود، اما زاکانی حاضر نشد رو در روی نماینده دولت بنشیند. او گفته بود: به خاطر رعایت شان مجلس تنها حاضر است به صورت تلفنی یکی از اعضای تیم مذاکره کننده را در بحث مشارکت دهد!

اين اقدام وي اگرچه با گذشت بعيدي نژاد روبرو شد و او گفت که وزارت خارجه به دنبال حاشيه نيست، اما همکارانش در مجلس به نماينده تهران به دليل اين توجيه خرده گرفتند.

با گذشت يک روز، زاکاني در مقام پاسخگويي در قبال اين اقدامش برآمده و به مهر گفته است: علت مخالفت من با حضور آقای بعید‌ی‌نژاد در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، مصوبه کمیسیون ویژه بوده است که اعضا وارد مناظره‌ها نشوند و له یا علیه برجام، اظهارنظری نکنیم.

او در حالي به مصوبه کميسوين برجام استناد کرده که پيش از اين اظهاراتش در مخالفت با متن برجام در فضاي رسانه اي منتشر شده بود. اگرچه تيزرهاي اين گفت و گو از حضور همزمان زاکاني و بعيدي نژاد خبر داده بودند اما رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفته بود که از دعوت شدن بعیدی‌نژاد به اين برنامه اطلاع نداشته و در مسیر حرکت در ماشین با وي تماس گرفتند و گفتند قرار است بعیدی‌نژاد هم در گفتگو باشد.

زاکاني ادامه داد: وقتی هم که در برنامه حضور یافتم، صحبت‌هایم به روش کار کمیسیون و استمداد از کارشناسان اختصاص داشت و اول برنامه هم گفتم که من، برجام را نقد نمی‌کنم، اما زمانی که مجری برنامه به صحبت‌های حضرت آقا در دیدار با نمایندگان خبرگان درباره موضوع لغو یا تعلیق تحریم‌ها اشاره کرد، من هم تائید کردم که هر کسی که برجام را یک بار خوانده باشد، به این مساله می‌رسد.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس تصریح کرد: در همین راستا با اشاره به مقدماتی درباره تعلیق تحریم‌ها، مکانیزم لغو یا تعلیق تحریم‌ها و نیز وضعیت برگشت‌پذیری تعهدات طرفین را بر اساس برجام توضیح دادم و تاکید هم کردم که در مقام قضاوت نیستم و فقط مکانیزم اقدامات موجود در برجام را تشریح کردم.

زاکانی تاکید کرد: ما هیچ‌گونه تعارض و بگو مگویی با دوستان وزارت خارجه نداریم، اما وارد فضای مناظره هم نمی‌شویم و من نیز از جریان‌سازی برخی رسانه‌ها در روز گذشته درباره این اتفاق تعجب کردم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
1
/ ... فقط مکانیزم اقدامات موجود در برجام را تشریح کردم!/

مکانیزم ها ی مربوط/مرتبط،

بارها و بارها

و بارها و بارها!

توسط شخص آقای دکتر ظریف

و همکاران متخصص ایشان،

به روشنی و وضوح،

و با فصاحت و بلاغت کامل

توضیح داده شده اند ...

*
کسی
عذر بدتر از گناه!
نیاورد، لطفاً.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
1
زاکانی: نمی خواستم مناظره کنم

چون نمی توانستم!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین