|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
نعمت‌زاده با اشاره به عبارت " إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ " که در متن فرش کار شده است، گفت: اساس بعثت در این حدیث آمده که اساس آن اخلاق است.
ریزبافترین و بزرگترین تابلوی فرش جهان منقش به عبارت "من عاشق محمدم" که چندی قبل به همت سرای ابریشم بافته و رونمایی شده بود، در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی موکت و فرش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی سرای ابریشم، عبارت "من عاشق محمدم" برتار و پود این تابلو فرش زیبا به 40 زبان زنده دنیا و نام‌های متبرک 14 معصوم نقش بسته است. همچنین درکتیبه‌های این تابلوفرش غزل مشهور سعدی با خط نستعلیق با عنوان "ماه فرو ماند از جمال محمد (ص)" در وصف خاتم‌الانبیاء و در متن آن با طراحی و بافت عبارت "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ" بافته شده، این فرش در ابعاد 21 مترمربع با 21 میلیون گره‌ با بیش از 80 رج بافته شده است.



محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از این تابلوفرش در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی موکت و فرش گفت: این اثر، بسیار زیبا، اخلاقی و آموزنده است.

وی تأکید کرد: این بنده پاک خدا دنیا را منقلب کرده و ایرانی‌ها چون عاشق حضرت محمد (ص) هستند، هر کسی با روش‌، توان و هنرخودش می‌خواهد ارادتش را به ایشان ابراز کنند.

نعمت‌زاده با اشاره به عبارت " إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ " که در متن فرش کار شده است، گفت: اساس بعثت در این حدیث آمده که اساس آن اخلاق است.

وزیر صنعت در ادامه گفت: اخلاق از زمان حضرت آدم در کره‌زمین وجود داشته و حضرت محمد (ص) تکمیل کننده آن بود. ایشان همان‌طوری که خاتم‌الانبیاء هستند، خاتم اخلاق هم هستند.

سرای ابریشم

محمد مهدی روحانی، مدیر مرکزتخصصی فروش فرش ماشینی(سرای ابریشم) هم در این بازدید گفت: ایده اصلی، طراحی و تولید این فرش تنها چند روز پس از بی‌احترامی به پیامبر خوبی‌ها، حضرت محمد(ص)، شکل گرفت.

وی ادامه داد: پس از گفت‌وگوهای بسیار با هنرمندان این صنعت تصمیم گرفتیم با طراحی و تولید تابلوی فرش، پیام فرهنگی، ارزشی و دینی مناسبی را برای دفاع فرهنگی از پیامبراکرم(ص) ارائه دهیم. لذا نحوه پاسخگویی به این بی‌احترامی را در طراحی و تولید ریزبافترین و بزرگترین تابلوفرشی یافتیم که عبارت "من عاشق محمدم " را به 40 زبان دنیا در معرض دید افکارعمومی جهان قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: بیش از 200 ساعت زمان توسط واحد طراحی این مجموعه برای خلق و ایده طراحی زیبا و بی‌نظیر این اثر صرف شد، همچنین در طراحی فرش به ترکیب رنگ‌آمیزی و استفاده از رنگ‌های خاص اهمیت زیادی داده شده و بافت آن با ذوق و هنر هنرمندان کاشان انجام شده است.

علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از تابلوفرش "من عاشق محمدم" می‌توانند تا روز دوشنبه 16 شهریور از ساعت 9 تا 16 به نمایشگاه بین‌المللی تهران، ورودی سالن 8 و 9 در فضای باز مراجعه و از این کار دیدن کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین