|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
در این شرایط مسلم است که اوضاع فدراسیون فوتبال نمی تواند بهتر از دیگران باشد و شاید به اوج رسیدن فسادها در مستطیل سبز موجب شد تا هم دولت و هم مجلس نسبت به این قضیه حساس شوند و کمیسیون اصل 90 برای پیگیری این موضوع وارد میدان شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 در رابطه با فساد در فوتبال گفت : بررسی های کمیسیون در این رابطه به پایان رسیده و قرار است گزارش آن در صحن قرائت شود. وی همچنین عنوان کرد رد پای غیر فوتبالی ها از جمله برخی رسانه ها در این تخلفات مشاهده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،هرچند پدیده فسادمالی پدیده ای نوظهور در کشور ما محسوب نمی شود، اما چندسالی است که این واژه در هر محفلی به گوش می رسد.  از بانک ها گرفته تا حوزه نفت و سازمان های اجتماعی همه تا حدودی با مسئله فساد مالی درگیر هستند و هر از چند گاهی مدارکی مبنی بر رو شدن اختلاسی جدید از درون این نهادها سر بیرون می آورد.

 در این شرایط مسلم است که اوضاع فدراسیون فوتبال نمی تواند بهتر از دیگران باشد و شاید به اوج رسیدن  فسادها در مستطیل سبز موجب شد تا هم دولت و هم مجلس نسبت به این قضیه حساس شوند و کمیسیون اصل 90 برای پیگیری این موضوع وارد میدان شود. اینکه پیگیری ها به کجا رسید موضوعی بود که با مصطفی افضلی فرد در میان گذاشته شد.

 سخنگوی کمیسیون اصل 90 در این رابطه به خبرنگار تدبیر و امید گفت :این موضوع از نیمه دوم سال 92 بر اساس شکایات حقیقی و حقوقی به موضوع ورود پیدا کرد. وی ادامه داد :موضوعات در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که حدود یک ماه پیش موضوع مسئله را نهایی و آن را برای قرائت در صحن نهایی کرد و مواردی که بار حقوقی داشت به قوه قضائیه ارسال شد.

 افضلی فرد تاکید کرد : در این گزارش عوامل فساد و تبانی در فوتبال مشخص شده است و نظرات کارشناسان نیز در این رابطه کسب شده است.نماینده اردبیل همچنین اظهار داشت :از آنجایی که این گزارش مفصل و بیش از 70 صفحه می باشد، خلاصه آن به هیئت رئیسه ارائه و  در اولین جلسه در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا متخلفین فساد در فوتبال مشخص شده است بیان کرد: بله هم متخلفین حقیقی و هم حقوقی مشخص شده ‌اند که طبیعتا متخلفین مشخص شده ابتدا به قوه قضائیه می رود و پس از اثبات می توان آن را رسانه ای کرد؛ آن بخش که اسامی اشخاص ذکر شده است در صحن علنی قرائت نخواهد شد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا ردپای غیرفوتبالی ها در این پرونده وجود دارد گفت : بله غیر فوتبالی ها،نام برخی رسانه ها نیزدر این پرونده به چشم می‌خورد.
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ذبيح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
1
0
مطمئنم كه اين فساد رو هم ربط ميديد به دولت قبل، صددرصد مطمئنم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین