|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۶۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری محورهای گزارش ارایه شده از سوی عراقجی گفت: وی در دومین روز اجلاسیه حضور یافت و از نقش تیم مذاکره کننده هسته ای در تثبیت اراده جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری از ارایه گزارش سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای درباره برجام به اعضای این مجلس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،آیت الله سید علی اصغر دستغیب روز چهارشنبه افزود: سید عباس عراقچی همچنین پس از ارایه گزارش درباره برجام براساس آیین نامه به سوالات پنج نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری در این زمینه پاسخ داد.

 نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری محورهای گزارش ارایه شده از سوی عراقجی گفت: وی در دومین روز اجلاسیه حضور یافت و از نقش تیم مذاکره کننده هسته ای در تثبیت اراده جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

آیت الله دستغیب اظهارداشت: به گفته معاون وزیر امورخارجه، طرف های مقابل ایران، برنامه هسته ای ما و همچنین غنی سازی را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرده بودند که تیم مذاکره کننده هسته ای توانست برنامه هسته ای را قانونی اعلام کند به طوری که غنی سازی نیز به رسمیت شمرده شد.

وی ادامه داد: براساس گزارش آقای عراقچی، بحث غنی سازی در حال حاضر از نظر جهانی رسمیت دارد و حداکثر تا 15 سال آینده به اهداف تجاری در این زمینه دست خواهیم یافت.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تحریم ها برای کشور ما برکاتی داشت و ما نیازی به برداشته شدن تحریم ها نداریم؛ تحریم های اقتصادی هرچند مشکلاتی برای کشور داشته اما ما را به زانو درنیاورده است.

آیت الله دستغیب اظهارداشت: عراقچی همچنین به نقش ملت ایران و مقاومت مردم در برابر تهدیدها و فشارها اشاره و بیان کرد ما به طرف مقابل اطمینان دادیم که براساس فتوای رهبر معظم انقلاب خواهان سلاح هسته ای نیستیم.

وی ادامه داد: به گفته معاون وزیر امورخارجه پذیریش برخی محدودیت در برجام، نیاز فعلی ما محسوب نمی شود البته هیچکدام از این محدودیت ها همیشگی نیست و مدت زمان مشخصی دارد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: عراقچی همچنین اعلام کرد در بحث نظارت نیز خط قرمزها رعایت شده و امکان دسترسی آنان به سلاح های موشکی و آنچه جزو اسرار تلقی می شود وجود ندارد.

به گزارش ایرنا،آیت الله دستغیب خاطرنشان کرد: پس از سخنان سید عباس عراقچی براساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان پنج نفر از اعضا هر کدام به مدت 10 دقیقه سوالات خود را مطرح کردند که وی نیز به این سووالات پاسخ داد.

وی ادامه داد: در مجموع هم سخنان روز گذشته سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و هم سخنان امروز سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه باعث شد که اعضای مجلس خبرگان رهبری در زمینه برجام مقایسه و نتیجه گیری کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در مجموع فضای خوبی حاکم است از لحاظ اینکه همه آزادانه می توانند با توجه به صحبت های موافق و مخالف به نتیجه ای برسند.

آیت الله دستغیب افزود: از لحاظ قانونی مجلس خبرگان رهبری نقشی را در این زمینه ایفا نمی کند اما می تواند نقش روشنگری برای افکار عمومی داشته باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین