|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که برخی اعضای شورای نگهبان متخصص این کار هستند،تصریح کرد: من که سواد این کار را ندارم اما می دانم برگزاری الکترونیک انتخابات با مشکلاتی مواجه است، باید به سخت افزار و نرم افزار این کار اطمینان یافت.
قائم مقام وزیرکشور درواکنش به اظهارات روز گذشته رییس مجلس خبرگان رهبری درباره بی اعتمادی به برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: آیت الله یزدی که از بزرگان کشور است و بنده از قدیم الایام به ایشان ارادت داشته ام ونظراتشان مهم است اما صلاح نمی بینم از طریق رسانه ها درسال همدلی و همزبانی با ایشان صحبت کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،حسینعلی امیری که از روز گذشته از پاسخگویی به رسانه ها درمورد اظهارات اخیر آیت الله یزدی خودداری کرده امروز (سه شنبه) داظهارداشت: با توجه به این که برای وزارت کشور آرامش داخلی واعتماد عمومی مردم نسبت به برگزاری انتخابات مهم و اساسی است و به هیچ وجه اعتقادی به ایجاد تنش ندارد، بنابراین نیاز نمی بینم در این مورد صحبت کنم.

 وی تصریح کرد: آیت الله یزدی همچنان در 2 تا 3 روز آینده مشغول اداره جلسه مجلس خبرگان رهبری هستند، ان شاءلله بعد از فراغت ایشان، حضوری خدمتشان توضیحات لازم را ارایه می دهیم.

«رییس مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه در هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری به اصرار وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: در حالی این اصرار صورت می گیرد که ساده ترین وسیله سخت افزاری و نرم افزاری در این باره نیست و آنها قصد دارند از کشورهای چین و کره بخرند. شورای نگهبان اطمینانی به این دستگاه ها ندارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که برخی اعضای شورای نگهبان متخصص این کار هستند،تصریح کرد: من که سواد این کار را ندارم اما می دانم برگزاری الکترونیک انتخابات با مشکلاتی مواجه است، باید به سخت افزار و نرم افزار این کار اطمینان یافت.

آیت الله یزدی ادامه داد: البته من طرفدار جدی برگزاری الکترونیکی انتخابات هستم اما باید وزارت کشور بتوانید شیوه ای ارایه کند که اطمینان بخش باشد».

قائم مقام وزیر کشور امروز در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: باید بگویم برگزاری انتخابات الکترونیکی موضوعی بوده که بارها از سوی مسوولان ذی ربط و بویژه وزیر کشور در جلسات رسمی شورای نگهبان با اعضای شورا تبادل نظر شده است.

امیری تاکید کرد که نرم افزارهای لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات کاملا بومی است و توسط کارشناسان ایرانی تهیه شده است و به هیچ وجه وارداتی نیست.

وی توضیح داد: طرف قرارداد وزارت کشور برای ساخت دستگاه های اخذ رای الکترونیکی یکی از وزارتخانه ها است، بنابراین گزارش رسیده به محضر آیت الله یزدی مبنی بر ساخت نرم افزار دستگاه های مربوطه توسط کشورهای کره و چین بی اساس است.

امیری عضو سابق شورای نگهبان همچنین اظهارداست: وزارت کشور حق شورای نگهبان مبنی بر نظارت برانتخابات را در تمامی مراحل امری صحیح، حقوقی و قانونی می داند و همواره آمادگی خود را برای پاسخگویی به هر گونه شبهه ای که درمورد برگزاری انتخابات الکترونیکی برای اعضای شورای نگهبان است اعلام می کند.

وی گفت: بنای وزارت کشور بر این است که دغدغه اعضای شورای نگهبان نسبت به این وزارتخانه به طور کامل رفع و رجوع شود و نظارت شورای نگهبان تمام و کمال محقق شود.

سخنگوی وزارت کشور افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده که تمامی زیر ساخت های لازم مخابراتی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم شده است.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
2
*
در عصر و زمانه ای که در آن

چه راه های صد-ساله ای که
یک-شبه
طی میشوند!

عقب-ماندگان از سرعت/شتابِ پیشرفت های علمی-تکنولوژیکی

همان بهتر که با نکردنِ اظهارنظرهای غیرِ تخصّصی!
همچنان
شأن و منزلت خودشان را حفظ کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین