|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۶۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به برنامه کوتاه مدت این وزارتخانه برای تامین آب آشامیدنی شهرهای ساحلی با استفاده از آب شیرین کن ها، گفت: در بلندمدت نیز آب آشامیدنی مورد نیاز این شهرها از دریا تامین و آب های موجود به عنوان ضریب اطمینان و کمک پدافندی نگهداری خواهد شد.
«ستار محمودی» روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مجتمع آب شیرین کن روستای کووه ای جزیره قشم با ظرفیت تولید چهار هزار مترمکعب آب آشامیدنی در شبانه روز گفت: بر اساس سیاست های وزارت نیرو در کوتاه مدت بخشی از آب شهرهای ساحلی از آب شیرین کن ها تامین می شود.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه های متعددی برای ساخت آب شیرین کن در شهرهای ساحلی به ویژه سواحل جنوب کشور دارد، افزود: تاکنون آب شیرین کن های زیادی در این منطقه به بهره برداری رسیده است.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید سالانه نزدیک به 200 میلیارد ریال برای خرید آب از آب شیرین کن های این منطقه هزینه می کند.
محمودی با بیان اینکه این حجم از اعتبارات با وجود مشکلات اعتباری دولت رقم ارزشمندی است، افزود: تلاش این وزارتخانه حمایت بیشتر از مردم مناطق محروم کشور به ویژه مرزنشینان است.
وی ادامه داد: بسیاری از مناطق کشور به ویژه استان هرمزگان از مشکل خشکسالی و کمبود آب رنج می برد و در چنین شرایطی توسعه فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی و صرفه جویی ضروری به شمار می رود.
محمودی با اشاره به اینکه بهره برداری از آب شیرین کن چهار هزار مترمکعبی کووه ای گام مهمی برای حل مشکلات مردم این منطقه ارزیابی می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حداکثر تا 2 سال آتی تمام روستاهای جزیره قشم از نعمت آب آشامیدنی لوله کشی بهره مند می شوند.
به گفته او، آب شیرین کن کووه ای ظرفیت تولید آب آشامیدنی برای 19 روستا با مجموع جمعیت نزدیک به 30 هزار نفر را دارد و برای اجرای این طرح 260 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین