|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید به موازات تلاش در حوزه سیاست خارجی و بخصوص مذاکرات هسته ای در داخل کشور نیز در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز تلاش های خوبی داشته و موفق عمل کرده است.
محمدحسین مقیمی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج با بیان اینکه برخی ها اعلام می کنند دولت تمام تلاش خود را در حوزه سیاست خارجی گذاشته است این اظهار نظرها را بی انصافی در حق دولت دانست و افزود: دولت در کنار سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای، در داخل کشور نیز اقدامات موثری انجام داده است.
او سیاست خارجی را یکی از حوزه های موفق دولت دانست و گفت: تیم مذاکره کننده مجرب، کارشناس، فرهیخته و حقوقدان کشورمان توانستند با صبر، حوصله و شجاعت موضوع هسته ای را به سرانجام برسانند و برای این اقدام سخت در داخل و خارج از کشور مورد تحسین قرار گرفتند.
او اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ما با قدرت از اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دفاع کردند و نظرات ملت را به کرسی نشاندند.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به تلاش های دولت در داخل کشور نیز اشاره کرد و از اجرای طرح نظام سلامت به عنوان یکی از اقدامات موثر دولت نام برد و گفت: در گذشته بیماران 35درصد هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت می کردند اما اکنون این هزینه ها برای شهری ها به 10 درصد و برای ساکنین در روستاها به پنج درصد کاهش یافته است.
او افزایش سطح امنیت کشور را از دیگر اقدامات موثر دولت نام برد و گفت: در سایه حمایت ها و پشتیبانی های دولت و هماهنگی و تعامل خوب بین مجموعه اداره کننده کشور، امروز شاهد امنیت بسیار بالای کشورمان در منطقه هستیم.
مقیمی به بیمه کردن 10میلیون نفر افراد فاقد هرگونه بیمه در این دولت نیز اشاره کرد و گفت: امروز در ایران هر نفر حداقل از یک بیمه برخوردار است.
وی به تلاش های دولت در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ تورم از 43 درصد به کمتر از 15 درصد، تلاش برای سالم سازی اقتصاد، مهار تورم و رشد حدود 10 درصدی اقتصاد کشور نشان از موفقیت دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی دارد.
او گفت: تمام فعالیت های تاثیرگذار دولت در شرایطی صورت گرفت که کشور ما تحریم بود و فشارهای زیادی در سطح بین المللی بر روی کشور وارد می شد و از طرف دیگر درآمدهای دولت نیز به شدت کاهش یافته بود.
او تیم اقتصادی دولت را تیمی مجرب، کاشناس و عالم دانست و گفت: این تیم ثابت کردند که می توانند در سایه برنامه ریزی، صداقت و سلامت حوزه اقتصاد کشور را سامان دهی کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه گفت: دولت برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در کشور عزم جدی دارد و معتقدیم این سبک اقتصاد ما را در برابر تحریم ها بیمه می کند.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دو انتخابات مهم در اسفندماه امسال در کشور اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری و برگزاری انتخابات شکوهمند هدف اصلی دولت در این انتخابات است.
او در تعریف و تفسیر انتخابات شکوهمند گفت: اینکه داوطلبان با علاقمندی به عرصه وارد شوند و مردم با عشق و علاقه رای خود را به صندوق بیاندازند مصداق انتخابات شکوهمند است.
او از تمام افرادی که توانمندی و شرایط حضور در انتخابات را دارند خواست وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند.
وی با تاکید بر اینکه دولت به عنوان مجری انتخابات اصل بی طرفی را دنبال می کند گفت: ما اجازه سوء استفاده از امکانات دولتی و عمومی را به هیچ شخص و گروهی را نمی دهیم که له یا علیه کاندیدای استفاده کند.
وی همچنین یادآوری کرد نمایندگان فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی تا هفتم خرداد ماه سال 95 نماینده هستند و تا این تاریخ می توانند فعالیت ها خود را ادامه دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین