|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
تازه ترین تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین سبب شد تا مسکو روز سه شنبه یک دیپلمات اوکراینی را اخراج کند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: دیپلمات اخراج شده از کارمندان کنسولگری اوکراین در سن پترزبورگ بود و این اقدام در پاسخ به اخراج دیپلمات کنسولگری روسیه در اودسا انجام گرفته است.
در این بیانیه گفته شده است: اوکراین 13 جولای کنسول روسیه در اودسا را به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کرد و مسکو در پاسخ به این اقدام غیردوستانه، دیپلمات اوکراینی را اخراج کرده است.
وزارت خارجه روسیه این اقدام اوکراین را 'گام غیردوستانه دیگر در قبال روسیه' خواند که به منظور تشدید مصنوعی تنش ها در روابط دوجانبه برداشته شده است.
سازمان امنیت اوکراین پیشتر در مورد اخراج کنسول روسیه در اوسا اعلام کرد که علت اخراج وی اقدامات متناقض با موقعیت دیپلماتیک این فرد بوده است.
روابط روسیه و اوکراین در یک و نیم سال اخیر از زمان روی کار آمدن دولت غرب گرا در کی یف بسیار پرتنش بوده است و به دنبال آغاز جنگ داخلی در شرق اوکراین تیره تر شده است.
مقام های اوکراینی روسیه را به حمایت از جدایی طلبان در مناطق دونتسک و لوهانسک متهم می کنند و خواستار خروج تمام نیروهای روسی از این مناطق و قطع حمایت از شبه نظامیان روس تبار در شرق اوکراین شده اند.
روسیه این اتهام ها را رد کرده و از اوکراین خواسته است حقوق روس تبارهای ساکن مناطق شرق این کشور را محترم شمرده تا به این وسیله جنگ داخلی در مناطق دونتسک و لوهانسک به پایان می رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین