|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر گفت: مذاکرات هسته ای تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی رود و فرصتی مناسب برای دیپلماسی در منطقه است.
ظریف در این دیدار حل موضوع هسته ای را فرصتی برای دیپلماسی دانست و گفت: نشانه آن هم این بود که با کشورهای مستقل ودرحال توسعه نمی توانند با زبان تهدید سخن بگویند بلکه با زبان تکریم و احترام باید سخن بگویند.
وی ضمن اعلام آمادگی برای گفت و گوبا کشورهای منطقه و حل مشکلات آنها افزود: گفت و گو باید بین کشورهای ذی نفع در مسایل منطقه ای وجود داشته باشد.
رییس دستگاه دیپلماسی کمک به گفت و گو میان این کشورها را از محورهای مهم تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
وی روابط دوجانبه را مستعد گامهای بزرگتری دانست و اظهار امیدواری کرد کمیسیون اقتصادی دو کشور نیز نتایج بیشتری در این زمینه داشته باشد.
ظریف در این دیدار به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی های کلان مد نظر است و بر همین اساس روابط با کشورهای دوست از اهمیت زیادی برخوردار است.
نخست وزیر الجزایر در این دیدار گفت: ایران اقدام موثر در مذاکرات هسته ای انجام داده است و این نتیجه را به دولت و ملت ایران تبریک می گویم.
وی به روابط بسیار خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: مصمم هستیم در فصای جدید ناشی از توافق هسته ای گام های بزرگتری در جهت توسعه مناسبات فیمابین برداریم.
سلال افزود: باید همه کشورهای منطقه با درایت و حکمت در حل مشکلات منطقه گام بردارند.
نخست وزیر الجزایر به توافقات کمیسیون مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: پیگیری این توافقات در جهت تعمیق روابط دو کشور لازم است.
سلال به زمینه های همکاری های دوجانبه و منطقه ای اشاره کرد و افزود: خواستار فعال کردن حوزه های جدیدی اقتقادی بین ایران والجزایر شد.
به گزارش ایرنا ظریف قبل از این دیدار با همتای الجزایری خود هم دیدار و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و زمینه های توسعه این روابط و مسایل منطقه ای را با رمطان لعماره مورد بحت و رایزنی قرار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین