|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
قائم مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور بیش از یکهزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی در حوزه های مختلف طی پنج ماه گذشته در کشور خبر داد.
سید طاهر طاهری روز سه شنبه درجمع خبرنگاران در یاسوج میزان سرمایه گذاری و اشتغالزایی این تعداد طرح تولیدی و صنعتی را به ترتیب افزون بر چهار هزارمیلیارد تومان و 19هزار نفر اعلام کرد.
طاهری همچنین از صدور جواز تاسیس بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در مدت پنج ماهه گذشته و با میزان سرمایه گذاری حدود 35هزار میلیارد تومان خبر داد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این تعداد جواز صادر شده بیش از 110هزار نفر در کشور مشغول بکار خواهند شد.
اولویت وزارت صنایع رفع مشکلات واحدهای صنعتی نیمه فعال است
قائم مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال ،گفت: اولویت نخست دولت و وزارت صنایع نیز فعال کردن مجدد واحدهای راکد به چرخه تولید است.
طاهری همچنین در بازدید از کارخانه قند یاسوج ، افزود: دولت در همین راستا و با تشکیل ستاد رفع موانع تولید به دنبال حل مشکلات فراروی واحدهای صنعتی نیمه فعال در کشور است.
وی عمده مشکلات فراروی واحدهای صنعتی راکد و نمیه فعال در کشور را شامل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، برخی سوء مدیریت ها و هزینه های هنگفت تولیدات به دلیل نداشتن تجهیزات روز اعلام کرد.
طاهری با توجه به مشکلات کارخانه قند یاسوج نیز گفت: این کارخانه نیز در اولویت وزارت صنایع قرار گرفته و به عنوان یکی از واحدهای مشکل دار در ستاد رفع موانع تولید در دولت نیز مطرح خواهد شد.
وی ابراز داشت: در صورت ورود بخش خصوصی و واگذاری سهام این کارخانه دولت و وزارت صنایع از هیچ تلاشی در رفع مشکلات و موانع موجود در این واحد تولیدی دریغ نخواهد کرد.
طاهری بر لزوم حمایت مسوولان و متولیان امور اقتصادی و اجرایی در استان برای حمایت و رفع موانع موجود در سطح استان برای فعالیت مجدد این کارخانه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی این واحد نبود چغندر است.
وی ابراز داشت: این کارخانه هم اکنون به دلیل نبود شرایط لازم مجبور است از سایر استان های همجوار اقدام به تهییه چغندر کند که باید با حمایت و همکاری مسوولان اجرایی این استان این مشکل در اسرع وقت مرتفع شود.
عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال 1344 و با ظرفیت اسمی تولید یکهزار تن قند و شکر در روز آغاز و دو سال بعد در سال 1346 به بهره برداری رسید.
این کارخانه که با فراز و نشیب ها ، نیمه فعال بودن و تعطیلی های مکرر مواجه بود سرانجام از سال 1387 تاکنون فعالیت خود را مجدد آغاز کرده است.
بیش از 85 درصد سهام این کارخانه به ارزش 500 میلیارد تومان در خرداد سال گذشته به بانک تجارت ایران واگذار و اکنون به دلیل برخی بدهی ها و مشکلات نقدینگی بانک تجارت نیز خواهان واگذاری سهام خود شده است.
کارخانه قند یاسوج با سابقه بیش از 50سال فعالیت قدیمی ترین و به عنوان مادر صنعت در استان کهگیلویه وبویراحمد طرح است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین