|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۶۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وزش تندباد در تهران و به منظور پیشگیری از تشدید آلودگی هوا بر تعطیلی معادن شن و ماسه استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته تاکید کرد.
نشست کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران امروز(دوشنبه) با توجه به توفان شب گذشته استان تهران که همراه با گرد و غبار موجب افزایش چشمگیر آلودگی هوا در شهرستان های تابعه این استان به ویژه تهران و مناطق غربی استان شد، در استانداری تهران برگزار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این نشست گفت: بروز خشکسالی و تغییر اقلیم شرایط محیطی را برای شکل گیری جریان های بادی همراه با گرد و خاک به صورت توفان در استان تهران افزایش داده است.
محمدهادی حیدرزاده افزود: تندباد شب گذشته استان تهران در مدت زمانی کمتر از یکساعت غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون(pm 10) هوای شهر تهران را به شدت افزایش داد.
وی گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی این پدیده امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت و لازم است تمهیداتی براساس دستورالعمل کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران اندیشیده شود.
حیدرزاده تاکید کرد: ضروری است شهروندان تا حد امکان از انجام اقداماتی نظیر سوزاندن ضایعات، عملیات قیرگونی و تردد وسایل نقلیه شخصی و معیوب در سطح شهر تهران خودداری کنند.
هادی رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز در این نشست با اشاره به وقوع پدیده تندر توفانی در ساعت 21روز گذشته گفت: در طول دو روز گذشته با توجه به اطلاعیه و اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وقوع این پدیده طبیعی به صورت مکتوب و حتی پیامکی به دستگاه های اجرای ذیربط و رسانه ها اطلاع رسانی شده بود.
وی ضمن تشکر از رسانه ها و خبرگزاری ها در پوشش خبری مناسب در زمینه اطلاع رسانی وقوع این پدیده طبیعی افزود: دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی نیز با اعلام آماده باش اقدامات و تمهیدات لازم را نیز در این خصوص عملیاتی کردند.
رحمتی با اشاره به احتمال وقوع پدیده توفان تندری امروز در استان تهران گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، وزش این تندباد بعدازظهر امروز از بخش های غربی استان تهران آغاز و تا نیمه شب با سرعتی حدود 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت از منطقه عبور خواهد کرد.
تعطیلی دو روزه (سه شنبه و چهارشنبه) معادن و شن و ماسه استان تهران به ویژه در حوزه شهرستان های قدس و شهریار و پایش زیست محیطی کارخانه های سیمان استان در مدت یاد شده از جمله مصوبات نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین