|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۶۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
برگزارکنندگان تجمعات اعتراضی 'برسیح 4' که روزهای شنبه و یکشنبه علیه دولت 'نجیب تون رزاق' در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، به اتهام وارد آوردن خسارت به شهر هزاران دلار جریمه شدند.
وزیر مسکن و رفاه شهری دولت محلی مالزی روز سه شنبه گفت که این وزارتخانه قبض 65 هزار رینگیتی (16 هزار دلاری) نظافت شهر را برای برگزارکنندگان اعتراضات ارسال می کند.
'عبدالرحمان داحلان' وزیر دولت محلی گفت که این مبلغ هزینه اضافی برای نظافت مناطقی است که معترضان اوایل هفته جاری در آن اقدام به تجمع کردند.
این در حالی است که برگزارکنندگان تجمع گروه هایی برای نظافت شهر تشکیل داده بودند و همزمان با تجمع نسبت به تمیزکردن شهر اقدام می کردند.
وی گفت که به 'مارینا چین عبدالله' رییس 'برسیح' اعلام کرده است همه یک و نیم میلیون رینگیت (361 هزار دلار) کمک مالی جمع آوری شده را هزینه نکند و منتظر دریافت قبض در این هفته باشد.
وزیر دولت محلی گفت که این قبض شامل آسیب هایی که توسط معترضان به اموال عمومی وارد شده، نیست و محاسبه این آسیب ها به مقامات شهری کوالالامپور سپرده شده است.
معترضان زردپوش مالزی که از آنها به عنوان گروه 'برسیح' یاد می شود از سال 2007 تاکنون چهار دوره تجمعات اعتراض آمیز برگزار کرده اند.
هدف چهارمین دوره این اعتراضات در آستانه برگزاری مراسم استقلال ، تلاش برای برکناری 'نجیب تون رزاق' از پست نخست وزیری بود.
'نجیب تون رزاق' متهم به فساد مالی است و به رغم تلاش های مختلف نتوانسته است خود را از این اتهامات تبرئه کند.
نخست وزیر که متهم به فساد مالی است قرار است عصر چهارشنبه در آیین گشایش شانزدهمین کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد مالی که به میزبانی پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی برگزار شود، سخنرانی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین