|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۶۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای گفت: زورخانه در ادبیات فرهنگی کشور ایران، مسجد دوم نام گرفته است چرا که این مکان علاوه بر پرورش جسمانی ورزشکاران بعد روحانی آن ها را نیز پرورش می دهد.
از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری باقرشهر، محسن مهرعلیزاده در مراسم آغاز بکار زورخانه سیدالکریم در باقرشهر با بیان اینکه محیط زورخانه انسان هایی پاک و وارسته تربیت می کند افزود: در ایران از دیرباز فکر و روح انسان ها در زورخانه ساخته می شد ضمن اینکه از بعد فرهنگی این مکان اهمیت ویژه ای دارد.
وی گفت: در ورزش زورخانه ای فرد تن را پرورش می دهد تا بتواند در خدمت ضعفا باشد و در عین توانمند بودن خود را در حد ضعیف ترین افراد جامعه احساس بکند و دستگیر ضعفا و مأمن و مرجعی برای مظلومین باشد.
مهرعلیزاده با اشاره به فعالیت فدراسیون بین المللی زورخانه ای گفت: امسال بیش از 12 سال است که فرهنگ پهلوانی ایران زمین در حال انتقال به سایر کشورها هست و مسابقات و لیگ های مختلفی برگزار می گردد و همه ورزشکاران این رشته به سبک پهلوانان ایرانی در سراسر جهان به این ورزش می پردازند.
زورخانه حضرت سیدالکریم(ع) باقرشهر همزمان با هفته دولت با حضور جمع کثیری از ورزشکاران و مسئولان لشکری و کشوری افتتاح شد.
مساحت کل ملک این زورخانه که با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان به بهره برداری رسید، 750 مترمربع و مساحت اعیانی آن 600 مترمربع می باشد.
این زورخانه ظرفیت 250 تا 300 تماشاچی را دارد و نمای آن تلفیقی از آجر قرمز و زرد هست که از معماری ایران قدیم الگو گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین