|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
معاون دفتر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه گفت : ایران در آخرین ممیزی ایکائو در رعایت الزامات ایمنی در رتبه دوم منطقه و رتبه دهم جهان قرار گرفت.
محمد سماوی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس سه روزه مدیریت اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه ای ایکائو درجمع خبرنگاران در مورد ایمنی پرواز در ایران افزود: بیش از 90 درصد الزامات ایمنی پرواز در ایران رعایت می شود و باید توجه داشت که ایمنی یک فرایند مستمر در طول زمان است و سازمان هواپیمایی ایران و هر کشوری فرآیندهایی برای بررسی دارد که روزانه بر روال اجرای ایمنی در بخش های مختلف هوانوردی نظارت می کند .
رییس بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی و ترافیک هوایی دفتر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص معیارهای ایمنی پروازها و اینکه خطوط هوایی کدام کشورها در زمینه ارائه خدمات و دیگر شاخص های هوایی پیشرو هستند گفت : معیارها متفاوت است و کشورهای امارات و قطر در زمینه فرودگاهی ، خطوط هوایی و ارائه خدمات در منطقه پیشرو هستند .
عباس نیک نژاد ادامه داد: در اروپا اختلاف زیادی بین فرودگاه ها و خطوط پروازی وجود ندارد و تقریبا کشورها در یک سطح قرار دارند .
وی میزبان بعدی این اجلاس را قاهره اعلام و اضافه کرد: اگر تا اجلاس بعدی کشوری برای میزبانی اعلام آمادگی کند آن کشور میزبان خواهد بود در غیر این صورت با توجه به استقرار دفتر اصلی منطقه ای در مصر، قاهره میزبان بعدی اجلاس خواهد بود.
نیک نژاد در مورد اجلاس اظهار داشت: این اجلاس زیر گروه مدیریت اطلاعات هوانوردی است و مباحث مربوط به نقشه های هوانوردی ، اطلاعات هوانوردی مورد نیاز خلبانان ، کنترل کننده های ترافیک برج مراقبت پرواز و واحدهای مرتبط با آن که عملیات پرواز در کشورها و منطقه در آن مطرح می شود .
مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش نیز گفت : تا کنون سه اجلاس درایران برگزار شده که نخستین آن در تهران بوده و اجلاس های دوم و سوم در کیش برگزار شده است.
کوروش فتاحی اظهار داشت:موضوع این اجلاس،نحوه پیاده سازی ، سیستم مدیریت اطلاعات هوانوردی است و یکپارچه سازی ساختار سازمانی مدیریت و ساختارهای اداری که نیاز به مدیریت داشته باشند در این اجلاس بررسی می شود.
اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی از نهم شهریور با شرکت مهمانانی از کشورهای مختلف از جمله لبنان،کویت،امارات متحده عربی ، سودان ، عمان ، مصر و ایران و مسوولین دفتر منطقه ای ایکائو و نمایندگان اتحادیه بین المللی شرکتهای هواپیمایی (IATA) و اتحادیه بین المللی مدیریت اطلاعات هوانوردی (IFAIMA) ،در کیش آغاز شده و تا یازدهم شهریور ادامه دارد.
نخستین اجلاس دو روزه ایجاد پایگاه اطلاعات هوانوردی در منطقه خاورمیانه نیز روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه با حضور هفت کشور و 12 نفر و مسوولین دفتر منطقه ای ایکائو به منظور تصمیم گیری جهت زمان بندی و اختصاص منابع مالی توسط کشورهای عضو در کیش برگزار شد .
پس از سال 2009 که نخستین اجلاس AIM در تهران برگزار شد، برای دومین بار است که سازمان هواپیمایی کشوری میزبانی اجلاس های AIM را به عهده دارد و در سال گذشته نیز تهران میزبان ششمین اجلاس ارتباطات و ناوبری (CNS SG/6) ایکائو بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین