|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: معتقدیم باید به دولت مستقر کمک کرد، چون اگر چرخ دولت به گل بنشیند، کشتی نظام به گل خواهد نشست.
حسین قربانزاده عصر دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها به بیان ساختار تشکیلات متبوعش پرداخت و یادآور شد: مجوز جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از سال 87 صادر شده و مجمع عمومی نیز برگزار شده و اعضای شورای مرکزی آن انتخاب شدند.
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: در آن ایام چون فضای کشور کمی غبارآلود شده بود، کار و فعالیت های ما کمتر شد اما بعد از فتنه 88 و انتخابات 92 فرصت مناسبی برای بازآرایی جمعیت و انتخابات مجدد شورای مرکزی فراهم آمد و مطابق اساسنامه دبیر کل برگزیده شد.
قربانزاده ادامه داد: تیرماه گذشته جلسات متعددی را داشتیم و شورای عمومی و مجمع برگزار شد.
وی در ادامه، گفت: از سال 87 به دلیل قرابتی که با گفتمان قالیباف داشته ایم در انتخابات های مختلف پشت وی بودیم و موضوعی که مورد توجه جبهه می باشد گفتمان کارآمدی نظام در دهه سوم و چهارم انقلاب است.
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: مجور فعالیت های ما به صورت جریانی است و به دنبال فعالیتهای موسمی انتخاباتی نیستیم و برای انتخابات آتی هم دورهم جمع نشده و تصمیمی نگرفته ایم چرا که اهداف بلندتری را مد نظر داریم.
قربانزاده خاطر نشان کرد: موضوعاتی نظیر مجلس برای رسیدن به قدرت است اما ما به دنبال ترویج گفتمان جهادی هستیم؛ با هیچ مجموعه ای هم در مورد اتحاد رایزنی نکرده ایم.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی محور فعالیت های تشکیلات متبوعش را به صورت جریانی و پروسه ای عنوان کرد و افزود: سعی کردیم از فعالیت هایی مانند ائتلاف و وحدت های اینگونه که برخی از احزاب به دنبال آن هستند پرهیز کنیم.
قربانزاده درباره درخصوص احتمال ائتلاف با دیگر گروه های اصولگرا نیز اظهار داشت: ما رایزنی های خاصی برای انتخابات انجام ندادیم و هنوز دفتر سیاسی جمعیت مصوبه ای برای ابلاغ به افکارعمومی برای ورود به انتخابات مجلس نداشته است.
وی با تأکید بر اینکه اعتقاد نداریم که باید فعالیت ها تنها زیر دو بال اصولگرا و اصلاح طلب انجام شود، گفت: این دسته بندی ها که باید روش خود را براساس آنها تنظیم کنیم مورد قبول ما نیست؛ ما یک دو قطبی بیشتر نمی شناسیم و آن نیز حق و باطل است و باقی دوقطبی ها برای فرار از واقعیت است.
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با نقد دو قطبی شدن در عرصه سیاست داخلی، افزود: نگرش ما طیفی بوده و معتقدیم این نگرش می تواند باعث یک صدایی ما در مواجهه با جامعه جهانی شود.
قربانزاده در پاسخ به پرسشی درباره نزدیکی این جمعیت به شهردار تهران و این سؤال که آیا قرار است به عنوان حزب قالیباف در انتخابات حاضر شوید یا خیر؟ گفت: نسبت ما با آقای قالیباف به لحاظ ساختاری بوده و به صورت مستقیم نیست؛شهردار تهران نه دبیرکل این جمعیت و نه عضو شورای مرکزی آن است؛ جمعیت ما کاملاً مستقل است اما از لحاظ گفتمانی با قالیباف هم نظر هستیم.
وی افزود: ما جلسات مشورتی با شهردار تهران داریم و در مردادماه نیز پس از انتخاب شورای مرکزی جدید جلساتی را با وی داشته ایم که در آن نیز به یک هم افزایی رسیدیم؛ معتقدیم که نزدیک ترین مجموعه به آقای قالیباف هستیم.
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در زمینه اینکه قالیباف حزب جدیدی دارد یا خیر؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم آقای قالیباف نه حزبی دارد و نه قصد دارد حزبی را ایجاد کند.
قربان زاده در پاسخ به پرسش دیگری درباره فعالیت برای انتخابات نیز اظهار داشت: فکر ویژه ای که ما آن را دنبال می کنیم، بعد از انتخابات ظهور و بروز پیدا می کند و در این میان قصد حتمی نداریم که در انتخابات کار کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره حزب آزادگی و نسبت آن با قالیباف نیز افزود: حزب آزادگی نیز از نزدیکان و دوستان آقای قالیباف هستند و قطعاً درباره فعالیت های خود اطلاع رسانی خواهند کرد، ولی جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی امروز و دیروز و برای انتخابات تشکیل نشده و ما فقط مجمع عمومی خود را به تازگی برگزار کرده ایم.
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی درباره اینکه آیا قالیباف به این جمعیت نیز کمک مالی می کند یا خیر ضمن رد هرگونه کمک مالی از سوی شهردار تهران اظهارداشت: از زمان تأسیس خود با تنگناهای مالی در زمینه های مختلف از جمله تأسیس دفاتر استانی مواجه بوده ایم؛ البته قصد داریم با ایجاد مواردی مانند پرداخت حق عضویت و ایجاد فعالیت های مشروع در این زمینه نیز تدبیری داشته باشیم.
قربانزاده یکی از محورهای فعالیت جمعیت متبوع خود را فعالیت در زمینه تولید قدرت دانست و افزود: فعالیت ما در راستای تعمیم مدل مدیریت جهادی در کل کشور است.
وی فعالیت های جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی را محدود به فعالیت های سیاسی ندانست و با تأکید بر اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی از سوی این جمعیت گفت: حرکت ما به سمت سوق دادن فعالیت دفاتر استانی به سمت جریان سازی به جای فعالیت های صرف انتخابات خواهد بود.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما صندوق رأی نیست بلکه مدل گفتمانی مدیریت جهادی است، افزود: اگر اصولگرایی به معنای تبارگرایی و اصلاح طلبی به معنای کنونی آن مدنظر قرار گیرد باید بدانیم که مردم اصلاً درگیر آن نیستند.
قربانزاده با انتقاد از برخی جریان ها که قصد مصادره انقلاب را دارند، اظهار داشت: پرسش اصلی این است که مگر سند انقلاب به اسم یک جریان زده شده؛ ما به هر دو شیوه تقسیم بندی فعلی سیاسی کشور انتقاد داریم و معتقدیم که باید در این زمینه روشنگری صورت گیرد.
وی ادامه داد: دو قطبی شدن و دسته بندی به دو طیف خاص سم مهلکی برای کشور است و باید از آن پرهیز شود.
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه دو قطبی شدن جامعه در مسئله هسته ای هم مناسب نیست، گفت: در زمان انتخابات گذشته به گونه ای فضا دوقطبی شد که گویی تنها طرفداران آقای جلیلی معتقد به حفظ انرژی هسته ای بودند و طرف مقابل چنین موضوعی را نمی خواست.
قربانزاده دوقطبی کردن را به ضرر جامعه خواند و افزود: نتیجه این رفتار به فتنه 88 و اتفاقات پیرامونی آن منجر شد که زخمهای آن هنوز التیام نیافته است.
وی التزام به قانون را یکی از مهمترین مسائل کشور عنوان کرد و با بیان اینکه تنها راه پیشرفت توجه به آن است، گفت: معتقدیم در دولت نهم و دهم بزرگترین ضربه را از عدم اجرای قانون خورده ایم.
قربانزاده با اشاره به اجرای ناصحیح برخی قوانین از جمله هدفمندی یارانه ها، قانون کسب و کار، آزاد سازی سهام عدالت و نظام مالی کشور، گفت: معتقدیم که این مشکلات موضوعاتی است که گفتمان کارآمدی باید در آنها وارد شود؛ بعضا از این مشکلات به عوان سوء مدیریت عنوان می کنیم که باید به قانون و اجرای آن اهتمام داشت.
وی در پاسخ به پرسشی در زمینه نسبت این جمعیت با گفتمان اعتدال گفت: ما در اساسنامه خود بحث اعتدال را داریم و هر مجموعه عاقلی اعتدال را به عنوان یکی از پایه های خود مطرح می کند و طبیعتاً بخشی از استراتژی ما نیز بر مبنای اعتدال خواهد بود.
ادامه داد: اما هم اکنون اعتدال به عنوان شعار و علم دولت فعلی مطرح است و ما نسبت خود را با دولت فعلی همان نقدهایی می دانیم که مطرح کردم و معتقدیم که راه اعتدال تبعیت از خواست مردم و عمل به قانون است.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در ادامه اتکا به درون و نیروهای داخل در عرصه اقتصاد و سیاست خارج را مهم دانست و افزود: اتکا به درون حائز اهمیت است؛ نقش سیف، نعمت زاده و سایر وزرا دولت کمتر از ظریف نبوده و نیست.
قربانزاده تصریح کرد: نقش این وزرا کمتر از وزیر خارجه نبوده است چرا که آنها پشتوانه سربازان دیپلماتیک بوده و هستند .
وی اضافه کرد: معتقد به کمک دولت هستیم چرا که اگر چرخ دولت به گل بنشیند کشتی نظام نیز به گل خواهد نشست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین