|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
یک روزنامه صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد: روسیه در حال آماده شدن برای آغاز حملات هوایی به مواضع و پایگاه های تروریست ها در خاک سوریه در روزهای آتی است.
به نوشته پایگاه خبری عرب 21 به نقل از سرمقاله روزنامه صهیونیستی یدیوت آحارنوت، ایران و روسیه برای حمایت از دولت سوریه توافق کرده اند.
به نوشته الکس فیشمن تحلیلگر این روزنامه صهیونیستی، نیروی هوایی ارتش روسیه در روزهای آتی برای اولین بار با اطلاع آمریکا وارد حریم هوایی سوریه خواهد شد.
فیشمن به نقل از دیپلمات های غربی نوشت: شماری از هواپیماهای جنگنده بمب افکن روسی در حال حاضر در فرودگاه دمشق مستقر و آماده شده اند تا در رزوهای آتی عملیات هوایی خود را با بمباران مواضع گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در خاک سوریه و نیز با حمایت تدارکاتی و فنی خود از ارتش سوریه آغاز کنند.
این تحلیلگر در ادامه مقاله خود می افزاید: روسیه در حالی قرار است دست به این اقدام بزند که به گفته مقام های مسکو، این کشور تصمیم دارد در آینده نزدیک جنگنده های میگ - 29 و نیز هواپیماهای آموزشی یاک -130 که می تواند در بمباران هوایی نیز مورد استفاده قرار گیرد، برای ارتش سوریه ارسال کند.
به نظر فیشمن، این اقدام روسیه و نیز حمله هوایی احتمالی این کشور به مواضع گروهک های تروریستی در سوریه، قواعد بازی را در خاورمیانه تغییر خواهد داد.
وی می نویسد: روسیه و ایران در حمایت از دولت سوریه برای مبارزه با گروهک های تروریستی اتفاق نظر دارند و به نظر می رسد که روسیه و آمریکا نیز سیاست های خود را در باره مبارزه با تروریسم در منطقه، با ایران هماهنگ ساخته اند و واشنگتن به ویژه نقش ایران را در مبارزه با تروریسم حداقل در عراق، بسیار مهم و حایز اهمیت می داند.
روسیه در حال حاضر به دولت سوریه کمک تسلیحاتی می کند و در حال بررسی برای یافتن بندر امنی در سواحل سوریه در کنار بندر طرطوس در دریای مدیترانه است.
فیشمن در پایان می نویسد: بدین ترتیب ائتلاف روسی – ایرانی در کنار ائتلاف کشورهای غربی و عربی منطقه به سرکردگی آمریکا در حال شکل گیری است و ایران از نظر قدرت های جهانی به محور مرکزی برای از بین بردن مشکلات خاورمیانه تبدیل شده است.
مسکو تا کنون درباره این خبر به طور رسمی اعلام نظر نکرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین