|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
رییس اورژانس 115 مشهد گفت: طرح مسیر سبز اورژانس 115 مشهد از نظر تسریع امداد رسانی در سطح کشور منحصر به فرد است.
دکتر علی صمدی روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران رسانه ها از مرکز فرماندهی اورژانس 115 مشهد افزود: طرح مسیر سبز اورژانس 115 با هدف ارتقای امداد رسانی و کنترل ترافیک مسیر عبور آمبولانس حین ماموریت، با همکاری مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد از سال 1391 در این کلانشهر در حال اجراست.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح نماینده اورژانس 115 در ساعات اوج ترافیک در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد مستقر بوده و مسیر آمبولانس ها را هدایت می کند.
وی گفت: با این اقدام هنگام عبور آمبولانس در حال ماموریت، در صورت قرمز بودن چراغ راهنمایی رانندگی، این چراغ برای بازشدن مسیر، سبز خواهد شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 53 پایگاه اورژانس 115 در مشهد فعال است که 15 پایگاه از این تعداد در قالب کانکس و بقیه به صورت ساختمان های اداری برای امداد رسانی در سطح شهر دایر هستند.
وی گران بودن قیمت زمین و ساختمان در کلانشهر مشهد را یکی از مشکلات و موانع احداث پایگاه های اورژانس در این شهر عنوان کرد و افزود: به این دلیل اکنون برخی از پایگاههای اورژانس در کانکس ارائه خدمت می کنند.
رییس اورژانس 115 مشهد بر نقش و مشارکت خیرین حوزه سلامت در احداث پایگاههای اورژانس و کمک به امداد رسانی بیماران تاکید کرد.
صمدی گفت: سالانه 150 هزار ماموریت اورژانس 115 در مشهد انجام می شود که حدود 25 درصد مربوط به حوادث جاده ای و بقیه مربوط به سایر بیماریها است.
وی تعداد امبولانس های فعال در اورژانس مشهد را 108 آمبولانس ذکر کرد و افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند 61 آمبولانس جدید در شهر مشهد هستیم.
وی اظهار کرد: میانگین زمان رسیدن آمبولانس اورژانس 115 بر بالین بیمار در شهر مشهد 10 دقیقه است که شاخص تعریف شده برای کلانشهرهای کشور 11 دقیقه می باشد.
کلانشهر مشهد یکی از 15 شهرستان زیر پوشش اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و 75 درصد ماموریت های اورژانس این دانشگاه مربوط به شهر مشهد می باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین