|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
تولیدکنندگان ایرانی با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) موفق شدند در صنعت پالپ مولدینگ، از ضایعات چاپخانه ها، ظروف یک بار مصرف کاغذی و بدون ضرر تولید کنند.
از بنیاد برکت، با تولید و عرضه ظروف یک بار مصرف کاغذی، نگرانی ها درباره بیماری زایی و سرطان زایی ناشی از مصرف غذای گرم در ظروف پلاستیکی یک بار مصرف از بین می رود، ضمن اینکه این ظروف بطور کامل با محیط زیست نیز سازگاری دارند.
کارشناسان می گویند با بهره گیری از صنعت پالپ مولدینگ، ضایعات برگشت پذیر به طبیعت همچون دوربری و دورریزهای چاپ خانه ها در تولید ظروف یک بار مصرف کاغذی مورد استفاده قرار گرفته است.
این کار سبب خواهد شد، نگرانی ها در ارتباط با مصرف مواد غذایی داغ و یا فریزکردن مواد غذایی در ظروف یک بار مصرف به دلیل خاصیت ضدآب و ضدروغنی این ظروف از بین برود.
مدیرعامل شرکت پاک کاغذ سبز در استان مازندران که با مشارکت بنیاد برکت موفق به تولید ظروف یک بار مصرف کاغذی در ایران شده، گفت: مطابق آزمایشات انجام شده در کشورهای پیشرفته، آثار سرطان زایی و بیماری در مصرف ظروف کاغذی به صفر رسیده است.
محمد امین اسلامی با بیان اینکه از حدود 10 سال پیش تاکنون صنعت پالپ مولدینگ در دنیا جایگزین صنایع پلیمری شده، افزود: شرکت پاک کاغذ سبز برای اولین بار در سال 87 به منظور واردات چهار خط تولیدی و ماشین آلات مورد نیاز این صنعت با اعتباری بالغ بر یک میلیون یورو نسبت به تولید محصولات سبز اقدام کرد اما کمبود نقدینگی در بازار سرمایه، معوقات بانکی و نیز مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها تاکنون اجازه فعالیت جدی به ما نداده بود.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، بنیاد برکت در چارچوب مأموریت های خود برای توانمندسازی شرکت های تولیدی در مناطق محروم به کمک ما شتافت و با مشارکت 49 درصدی خود و تزریق بخشی از منابع مالی مورد نیاز به میزان دو میلیارد و 258 میلیون تومان موجب شد تا شرکت پاک کاغذ سبز بتواند از ظرفیت کامل تولیدی خود استفاده کند.
اسلامی گفت: با رفع مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی، از این پس سالانه بالغ بر یکهزار تن ظروف یک بار مصرف کاغذی و ظروف بسته بندی تخم مرغ در شرکت ما تولید خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت پاک کاغذ سبز، خط دوم تولید ظروف کاغذی این شرکت نیز بزودی راه اندازی می شود تا در نتیجه آن، شمار افراد شاغل در کارخانه از 25 نفر در حال حاضر به 50 نفر افزایش یابد.
اسلامی اظهار امیدواری کرد با توجه به خطرات جانی مصرف محصولات پلیمری برای مصرف کنندگان، تولید ظروف یک بارمصرف کاغذی بتواند جایگزین مناسبی برای آنها در ایران شود.
این تولیدکننده ایرانی گفت: اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز بازارهای مناسبی برای صادرت این محصولات تلقی می شوند اما تحقق این امر در گروی افزایش سرمایه گذاری و تولیدات در این زمینه است.
شرکت پاک کاغذ سبز در منطقه محروم استان مازندران واقع شده و مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به عنوان سهامدار 49 درصدی باعث شده اکنون تولید در دو بخش بسته بندی های صنعتی شامل شانه های تخم مرغ بصورت در دار و فانتزی و بسته بندی های لوازم خانگی و الکترونیکی و نیز تولید ظروف یک بار مصرف کاغذی برای صنایع غذایی محقق شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین