|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
استاندار لرستان گفت :توافق هسته ای مرهون دانشمندان شهید هسته ای و رشد علم فیزیک در ایران اسلامی است.
هوشنگ بازوند روز دوشنبه در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و ششمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه در دانشگاه لرستان افزود :امروز 5+1 زبات تهدید و تحریم را کنار گذاشته است و با زبان تکریم با ملت ایران به مذاکره نشسته است و این پیروزی افتخار آمیز مرهون رشد علم فیزیک در این کشور و خون شهدای هسته ای است .
وی اظهار کرد :امروز توافق هسته ای بزرگترین رویداد سیاسی دنیا و بزرگترنی پیروزی سیاست خارجی مرهون علم فیزیک و شهدای هسته ای است .
وی تصریح کرد : این پیروزی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، درایت دولت تدبیر و امیدو استقامت ملت ایران حاصل شده است و نقش علم فیزیک و شهدای این عرصه بر همگان آشکار و بسیار ارزشمند است .
رییس شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور گفت : فیزیک به انسان آسایش و آرامش می دهد و می تواند به علم دینامیک و استاتیک سرعت بخشیده و در همه صنایع نقش داشته باشد.
***سند آمایش لرستان در سه محور صنعت و معدن ،کشاورزی و خدمات با رویکرد کشاورزی تدوین شده است
استاندار لرستان گفت : سند آمایش این استان حدود یک ونیم سال پیش در سه محور صنعت و معدن ،کشاورزی و خدمات با رویکرد کشاورزی تدوین شده است .
وی افزود : این سند نقشه راه توسعه استان است و ظرفیت های غنی استان در متن آن نهفته شده است .
وی با اشاره به پتانسل های غنی لرستان در حوزه گردشگری و اکوتورییسم، ژئوتوریسم و میراث های فرهنگی ظرفیت بسیار بالا تصریح کرد: در بین استان های کشور لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده و دارای ژئوپارک های بی نظیری مانند دریاچه گهر و و پل ها و ابنیه تاریخی بسیار ارزشمندی است.
وی اظهار کرد : در حال حاضر ارزش داشته های لرستان در حوزه دام و کشاورزی حدود 180 هزار میلیارد ریال است و این در حالی است که ارزش دام سبک این استان بیش از بیش از 35 میلیارد ریال است
بازوند گفت :سالانه 50 هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود و این در حالی است که می توان این ظرفیت را به 100 هزار میلیارد ریال افزایش داد .

***سالانه 40 هزار میلیارد ریال سرمایه از بخش خصوصی وارد لرستان خواهد شد
استاندارر لرستان با اشاره به ظرفیت های عظیم خدادادی در این استان گفت : در این استان معادن قیر طبیعی ،نفتی و گازی زیادی موجود است.
وی اظهار کرد : 23 درصد سنگهای نمای ساختمان کشور در لرستان وجود دارد و این در حالی است که این ظرفیت ها نقش بسزایی در توسعه این استان دارد .
وی با تاکید بر این ظرفیت ها به عنوان فرصتی برای جلب سرمایه گذار در این استان تصریح کرد : حضور سرمایه گذاران در این استان در دو سال گذشته رشد افزایش دهنده ای داشته است و تلاش می شود سالانه 40 هزار میلیارد ریال سرمایه از بخش خصوصی وارد لرستان شود .

***تقویت علم فیزیک مسیری برای تبدیل تهدیدها به فرصت است
استاندار لرستان با اشاره به اینکه بشر از بدو تولد ناچار است با فیزیک زندگی کند گفت : علم فیزیک همواره در حال پیشرفت بوده و پیش بینی زلزله توسط علم فیزیک نیز دور از ذهن نیست.
بازوند توجه به علوم به خصوص فیزیک را راه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت در جامعه دانست و تصریح کرد: فیزیک می تواند اصطکاک مسیر توسعه و پیشرفت و عدالت را کم کرده و پاسخی برای تهدیدهای فرهنگی باشد.
وی اظهار کرد : علم فیزیک آغاز و زیرساخت همه فعالیت های بشر است ولازمه ارتقاء زندگی و موفقیت است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین