|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
دبیرکل سازمان شهرهای متحد منطقه غرب آسیا و خاورمیانه گفت: اتحاد شهرها و اتصال آنها به یکدیگر در بحران جهانی منطقه آسیا اهمیت بسزایی دارد.
محمت دومان در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی قزوین که با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهری و تعدادی از شهرداران شهرهای آسیایی و با محوریت موضوع حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ، اقتصاد و گردشگری شهرهای آسیایی در سالن باغستان به میزبانی شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: نزدیک ساختن شهرهای متحد و ارتباط آنها با یکدیگر اتصالی ایجاد می کند که بتوانند ضمن ظرفیت سازی و تبادل اطلاعات و تجربیات، به یکدیگر کمک کنند تا نتایج ارزشمندی بدست آورند.
وی ادامه داد: اکنون در حال تحقق اهداف و برنامه هایی هستیم تا به کمک کشورهای عضو این اهداف محقق شود و تمامی تلاش خود را برای ایجاد دموکراسی محلی در خاورمیانه و غرب آسیا بکار گیریم.
دومان با بیان اینکه منطقه ما در حال تحولات بسیاری است ، اظهارکرد: اتباع دولت های ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به دنبال توسعه شهری در کشورهایشان هستند و توقع دارند فرصت های بسیاری برایشان ایجاد شود و خواهان شکل گیری آینده پایدار در کشورهای خود هستند.
وی ادامه داد: اولویت هایی که از سوی دولت های محلی UCLG تعیین می شود باید بر اساس نیاز مردم مشخص شود و با مشارکت دولت های محلی و ذی نفعان باید اولویت ها به پیش رود.
دومان تصریح کرد: شهرهای متحد و حکومت های محلی در واقع مسوول ایجاد و کنترل تمامی منابع و فرصت های مناسب هستند تا بتوانند آینده بهتری را ایجاد کنند.
وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن دو روز برگزاری اجلاس در تهران گفت: در این فرصت تلاش کردیم به بحث و بررسی درباره ترافیک، فرهنگ و هنر بپردازیم و به راه حل های مختلفی دست یافتیم و از مکانها و جاذبه های تاریخی و دیدنی پایتخت ایران نیز دیدن کردیم.
وی با اعلام این خبر که در تهران کمیته فرهنگی و هنری اجلاس شهرداران آسیایی نیز تشکیل شد و در این زمینه شهرداران شهرهای آسیایی همکاری های خوبی آغاز کردند، ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف کمیته فرهنگ، ایجاد آشتی، صمیمیت و انسجام بین کشورهای آسیایی است و امیدواریم تمامی انسانهایی که به سبب جنگ از کشور خود خارج شده اند، دوباره به سرزمین مادری خود بازگردند.
محمت دومان افزود: با برگزاری اینگونه نشست ها، مدیریت های مهم و مرکزی نیز قادر خواهند بود راه حل های مناسب را برای انجام کارهای مدیریتی پیدا کنند.
به گفته دبیرکل سازمان شهرهای متحد منطقه غرب آسیا و خاورمیانه، شهرداران شهرهای آسیایی دور هم جمع شده اند تا بر اساس اعتقادات و تفکرات خود در زمینه فرهنگی به پیشرفت های مهمی دست پیدا کنند.
دومان با اشاره به برخوردها و واکنش های مختلفی که در غرب نسبت به مقوله فرهنگ انجام می شود به اهدافی که در شرق و کشورهای آسیایی با برگزاری این اجلاس مورد توجه قرار خواهد گرفت اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر، امیدواریم بحران تروریسم که در برخی کشورهای آسیایی نفوذ پیدا کرده از بین برود تا ثبات و امنیت در این کشورها برقرار شود.
محمت دومان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به صحبت هایی که در تهران برای دست یابی به نتایج امور مطروحه در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: در سال آتی جلساتی در استانبول با حضور شهرداران شهرهای آسیایی برگزار می شود که امیدوارم تمامی شهرداران حضور یابند.
وی افزود: همچنین، ماه آتی در شهر قونیه اجلاسی برگزار می شود و در کنار آن، شهر مالایتا میزبان برپایی کمیته مشترک اجلاس سران UCLG به طور حتم در شهر تاریخی و با فرهنگ قزوین نیز که از مهمترین مراکز فرهنگی و صنعتی ایران به شمار می آید، به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین