|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
به گفته کارشناسان مقابله با تروريسم، در تمامي موارد اشغالگري داعش، زنان نيز ربوده مي شوند، به شهرهاي مختلف ارسال شده و بين عناصر داعش تقسيم مي شوند.
همان گونه که تروريست هاي داعش در حال گسترش قلمروي خود در عراق و سوريه هستند چندي است از پرده تاريک هولناک ديگري از اقدامات شنيع اين گروه رونمايي شده است: «بردگي جنسي».

خشونت گروه تروريستي داعش عليه زنان اسير که تا کنون مورد اعتراض نهادهاي جهاني بوده، ابعاد جديدي يافته است. داعش با توسل به احکام شرع، بهره‌کشي جنسي از زنان اسير ايزدي را در لفاف پرهيز از فحشا و گناه کبيره توجيه کرده است.

به گزارش شبستان دختران و زنان اسير، در عين آن که بايد براي صاحبان خود غذا بپزند و رفت و روب کنند، قرباني برآورده کردن نيازهاي جنسي آنها نيز مي‌شوند. آن دسته از زنان اسير ايزدي که آزاد شده‌ يا به ازاي پول مورد مبادله قرار گرفته‌اند، از آزار جنسي سيستماتيک توسط داعش گزارش داده‌‌اند. شبه‌نظاميان داعش، آنها را ‌فروخته‌ يا اجاره داده‌اند.
تروريست‌هاي داعش گفته‌اند که بر اساس احکام شرع، رابطه جنسي جنگجويان مجرد با بردگان زن مجاز است.

به گفته کارشناسان اطلاعاتي آمريکا، عناصر داعش دختران 9 سال به بالا و گاهي اوقات کوچک تر را هدف تجاوز هاي جنسي خود قرار مي دهند.

يکي از دختراني که مدتي را در اسارت اين گروه بود و در نهايت موفق به فرار از چنگال آنها شد، مي گويد: اتاق هايي مملو از دختراني بودند که به عنوان برده جنسي توسط عناصر داعش مورد سوء استفاده قرار مي گرفتند. وي يکي از اين شب هاي اسارت را اينگونه توصيف مي کند: «آنها آمدند و دختري 11 ساله را با خود بردند و وقتي او بازگشت گفت که مورد تجاوز قرار گرفته است.»

کارشناسان مقابله با تروريسم مي گويند که عناصر داعش زنان را به زور مورد تجاوز قرار مي دهند و آنها را مجبور به ازدواج هاي اجباري مي کنند. اين فجيع ترين نوع بردگي جنسي است.

به گزارش ديده بان حقوق بشر، داعش سال گذشته بيش از 5270 زن و دختر را ربوده که اکثر آنها ايزدي بوده اند. حدود 3100 تن از آنها هنوز در اسارت هستند.

بر اساس اين گزارش، بردگي سيستماتيک داعشي ها از زمان اشغال موصل - دومين شهر بزرگ عراق – در سال گذشته آغاز شد. زنان ايزدي به عنوان ابزار عضو گيري داعش نيز استفاده مي شوند.

به گفته کارشناسان مقابله با تروريسم، در تمامي موارد اشغالگري داعش، زنان نيز ربوده مي شوند، به شهرهاي مختلف ارسال شده و بين عناصر داعش تقسيم مي شوند.

به گفته يک کارشناس، اين اقدام فاجعه بار داعش، انسان را به ياد جنگ جهاني دوم و اقدامات نازي ها مي اندازد.

يکي از دختران ايزدي که مدتي را در اسارت داعش گذرانده وسپس گريخته، مي گويد: «من نمي خواهم به آنها چيزي بگويم، فقط مي خواهم آنها را بکشم.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین