|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
کد خبر: ۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
مارک تیلور مدیر بنیاد جویس در شهر دوبلین درباره محتوای دستنوشته‌های جیمز جویس می‌گوید: مرور این نامه‌ها و آنچه جویس درباره اولیس و مشقت‌های نگارش به ویژه چاپ آن نوشته نشان می‌دهد که این نویسنده در آن برهه زمانی به شدت تحت فشار بوده است.
دست‌نوشته‌های جیمز جویس درباره شیوه نگارش اولیس و مشقت‌هایی که این نویسنده در خلق این اثر متحمل شده در یک حراج امریکایی به ارزش ۲۴ هزار دلار فروخته شد.

به نقل از گاردین، در این نامه‌ها که به گفته کارشناسان بسیار کمیاب‌اند به قلم جیمز جویس نوشته شده حاوی دغدغه‌ها و دردسرهای این نویسنده ایرلندی برای انتشار رمان اولیس است.



در یکی از این نامه‌ها که به تاریخ اول نوامبر ۱۹۱۸ نوشته شده، جویس از مخاطبانش به خاطر حمایت‌ها و تشویق‌هایشان پس از نگارش رمان اولیس تشکر کرده و با آنها درددل کرده است.

او در این نامه برای مخاطبانش نوشته که با همه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که داشته موفق نشده ناشری را برای انتشار رمانش پیدا کند. این در حالی است که ناشران انگلیسی در آن سال‌ها به شدت درباره انتشار رمان سخت خوان اولیس و فصل‌های آن تردید داشتند و کمتر ناشری زیر بار انتشار آن می‌رفت.

جویس در ادامه این نامه که در سال ۱۹۱۸ نوشته درباره انتشار بی‌موقع این اثر نوشته به دوره بیماری‌اش اشاره کرده است.

جویس در این باره نوشته: دو دورانی که بیمار بودم و در بستر بیماری بودم یکی از دوستانم که مسئولیت ویراستاری بخشی از کار را برعهده دارد نسخه‌ای از رمان را منتشر کرد و مبلغی حدود ۲۵۰۰ دلار کسب کرد.

این در حالی است که نامه‌های دستنویس جویس در جراحی که به تازگی در بوستون منتشر شده به قیمت ۲۴ هزار و ۶۵۰  دلار ارزش‌گذاری شده است.

به گفته کارشناسان این نامه‌ها از جمله ارزشمندترین نامه‌های دست‌نویسی است که در خانه حراج بوستون به حراج گذاشته شده است.

مارک تیلور مدیر بنیاد جویس در شهر دوبلین درباره محتوای دستنوشته‌های جیمز جویس می‌گوید: مرور این نامه‌ها و آنچه جویس درباره اولیس و مشقت‌های نگارش به ویژه چاپ آن نوشته نشان می‌دهد که این نویسنده در آن برهه زمانی به شدت تحت فشار بوده است.

وی اضافه می‌کند: نوشته های جمیز جویس نشان می‌دهد که این نویسنده ایرلندی در آن برهه زمانی در شرایط بیماری به شدت به لحاظ مالی تحت فشار بوده است. ضمن آنکه رمانی که برای نگارش آن خیلی زحمت کشیده بود با اقبال عمومی مواجه نشده بود. جویس در زمان نگارش دومین نامه اش همچنان تحت تاثیر بیماری بود و هنوز موفق نشده بود تا ناشری را به انتشار رمانش علاقمند کند. وی در این زمان علاوه بر این مشکل درگیر مشکلات بعد از چاپ رمان چهره هنرمند د جوانی و دوبلینی‌ها بوده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین