کد خبر: ۶۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
نهادهای حقوقی بین‌المللی نیز ضمن محکوم کردن این حکم تاکید کردند که صدور این حکم از سوی دادگاه قاهره دلیل دیگری بر سرکوب آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در مصر است.
تعداد زیادی از کشورها و نهادهای جهانی حکم سه سال حبس خبرنگاران الجزیره را که از سوی دادگاه کیفری قاهره صادر شد، محکوم کردند.

 به نقل از سایت شبکه الجزیره، دادگاه کیفری قاهره روز شنبه در جلسه محاکمه مجدد سه خبرنگار الجزیره این خبرنگاران را به سه سال حبس محکوم کرد.

در همین راستا آمریکا از صدور این حکم ابراز ناامیدی کرده و از دولت مصر خواست تا تمامی اقدامات را برای اصلاح حکم صادر شده اتخاذ کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حکم، آزادی بیان در راستای حفظ ثبات در مصر را از بین می‌برد.

کانادا نیز خواهان آزادی محمد فهمی، خبرنگار الجزیره شد که دارای تابعیت کانادایی است.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای از صدور چنین احکامی علیه یکی از شهروندان این کشور ابراز ناامیدی و تاکید کرد که صدور چنین حکمی اعتماد به قانون در مصر را از بین می‌برد.

در این بیانیه از مقامات مصری خواسته شده تا هرچه سریعتر اجازه بازگشت محمد فهمی به کشور خود را بدهند.

جان کاسن، سفیر انگلیس در مصر نیز ضمن محکوم کردن صدور این حکم تاکید کرد با وجود چنین اقداماتی که مصری‌ها را از رسیدن به حقوق خود منع می‌کند چگونه ممکن است ثبات در مصر برقرار شود.

نهادهای حقوقی بین‌المللی نیز ضمن محکوم کردن این حکم تاکید کردند که صدور این حکم از سوی دادگاه قاهره دلیل دیگری بر سرکوب آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در مصر است.

باشگاه خبرنگاران بدون مرز که مقر آن در فرانسه قرار دارد نیز ضمن محکوم کردن صدور این حکم آن را اقدامی سیاسی دانست.

عفو بین‌الملل نیز با محکوم کردن صدور حکم حبس خبرنگاران الجزیره این اقدام را اهانتی به عدالت در مصر دانست. سازمان حمایت از خبرنگاران که مقر آن در آمریکا قرار دارد صدور این حکم علیه خبرنگاران الجزیره را اقدامی غافلگیرانه دانست و تاکید کرد که این اقدام تاثیر منفی بر فعالیت خبرنگاران در داخل مصر خواهد گذاشت.

دیده بان آزادی مطبوعات کشورهای عربی نیز در بیانیه‌ای از صدور این حکم ابراز ناخرسندی و تاکید کرد که این حکم کاملا با ماده 71 قانون اساسی مصر در تضاد است.

رئیس اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران نیز اعلام کرد: مساله خبرنگاران الجزیره یک مساله سیاسی است و این خبرنگاران بی‌گناه هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین