|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۶۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
هادی شوشتری در رابطه با لزوم ارائه برجام به صورت لایحه گفت: طی مدتی که برجام منتشر شده دو بحث نیز مطرح شده است؛ اولین دیدگاه آن است که برجام باید طی یک لایحه قانونی تقدیم مجلس شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با ارائه لایحه برجام به مجلس بیان کرد: این امر هنوز مبنای مشخصی ندارد. نماینده قوچان و فاروج همچنین اظهار داشت از آنجایی که حقوق بین الملل نسبت به حقوق داخلی رجحان دارد به نظر می رسد ارائه برجام به صورت لایحه لازم نباشد.

هادی شوشتری در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،در رابطه با لزوم ارائه برجام به صورت لایحه گفت: طی مدتی که برجام منتشر شده دو بحث نیز مطرح شده است؛ اولین دیدگاه  آن است که برجام باید طی یک لایحه قانونی تقدیم مجلس شود، البته بر اساس نظامات موجود در هیئت وزیران این لایحه باید در کمیسیون های داخلی سیاسی دولت یا کمیسیون لوایح دولت به تصویب برسد و سپس در هیئت دولت به لایحه تبدیل شود؛ و نهایتا با امضای رئیس جمهور یا وزیر تقدیم مجلس شود. اما دیدگاه دوم می گوید لازم نیست برجام تبدیل به لایحه شود چرا که این موضوع تبدیل به قطعنامه شورای امنیت شده است؛بنابراین اساسا مجلس نباید به این موضوع ورود پیدا کند و ماهیت 1+5 یک  ماهیت سیاسی امنیتی است و این موضوع در چارچوب اصل 177 قانون اساسی یعنی شورای عالی امنیت ملی می گنجد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی بیان داشت : هنوز مبنای مشخصی در این رابطه وجود ندارد، اما حقوقدانان معتقدند از آنجایی که چند قطعنامه قبلی را شورای امنیت کان لم یکن اعلام کرده است، در اینجا حقوق بین الملل بر حقوق داخلی رجحان دارد.شوشتری در پایان اظهار داشت: به نظر می رسد لازم نیست برجام به صورت لایحه ارائه شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
1
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین