|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
وزیر کشور حکومت اقلیم کردستان عراق روز شنبه پس از دیدار با سرکنسول ایران در سلیمانیه به خبرنگار ایرنا گفت: اقلیم محدودیت هایی را که علیه ایرانیان در کردستان عراق اعمال می شود، محدود خواهد کرد.
امیر مسعودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران بعداز ظهرشنبه در اربیل با کریم سنجاری وزیر کشور حکومت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار دو طرف در خصوص روابط اقلیم و جمهوری اسلامی ایران بحث و گفت و گو کردند.
کریم سنجاری وزیر کشور حکومت اقلیم کردستان عراق پس از این دیدار، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایگان ما بوده و ما روابط تاریخی با ایران داریم و در تلاش برای توسعه روابط و برطرف کردن موانع این رابطه هستیم.
وی گفت: ما در راستای روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران می کوشیم محدودیت هایی را که برای ایرانی ها اعمال می شود ، محدودتر کنیم.
امیر مسعودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص دیدارش با کریم سنجاری، اظهار داشت: ما در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه روابط خواهان حل مشکلات کارگران ایرانی فعال در اقلیم و وصول هرچه سریعتر مطالبات شرکت های ایرانی شدیم.
وی افزود: براساس قانونی که اخیرا در اقلیم صادر شده، کارگران امکان گرفتن اقامت برای خانواده هایشان ندارند که این موضوع با توجه به تعداد زیاد کارگران ایرانی شاغل در منطقه اقلیم ، مشکلاتی را برای کارگران درست می کند و ما از وزیر محترم کشور خواستیم این موانع را برطرف نماید.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: یکی دیگر از درخواست های ما مطالبات شرکت های ایرانی در اقلیم بود که بدلیل شرایط بد مالی در عراق و اقلیم مطالباتشان به تاخیر افتاده است و در این زمینه نیز از سنجاری درخواست گردید راهکاری برای پرداخت سریع این مطالبات پیدا شود.
کاهش قیمت نفت و حمله داعش به عراق و سرازیر شدن صدها هزار آواره به منطقه کردستان عراق، این منطقه را با مشکلات مالی و بودجه روبه رو کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین