|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
وزارت دفاع الجزایر روز شنبه از کشته شدن یک تروریست که آنها وی را خطرناک توصیف کرده بودند، در غرب این کشور خبر داد.
وزارت دفاع الجزایر در سایت رسمی خود اعلام کرد که یکی از سرکرده های خطرناک تروریستی در کمین یگان های ویژه ارتش در منطقه «سیدی بلعباس» واقع در غرب این کشور گرفتار شد و به هلاکت رسید.
این وزارتخانه افزود: نام این جنایتکار تروریستی «عبدو الشیخ» معروف به طلحه است که در سال 1993 به گروه های تروریستی محلق شده بود.
از سوی دیگر یگان های ارتش الجزایر روز گذشته توانستند 64 قاچاقچی آفریقایی تبار را به همراه کالاهایشان طی عملیات های جداگانه در مناطق جنوبی این کشور دستگیر کنند.

** کشته شدن 3 تروریست در مرز الجزایر با مالی
ارتش الجزایر از هلاکت 3 فرد مسلح از عناصر گروه تروریستی موسوم به «حرکت توحید و جهاد» در یک علمیات ویژه ارتش در مرز با مالی خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الخبر، منابع امنیتی الجزایر اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور طی عملیاتی که سه ساعت به طول انجامید موفق شدند 3 تروریست حرکت توحید و جهاد را به هلاکت برسانند و شش قبضه کلاشینکف و انبار فشنگ جنگی متعلق به آنها را کشف و شناسایی کنند.
بر اساس این گزارش این گروه تروریستی در غرب تیمیاوین فعالیت دارد که در 250 کیلومتری مرز الجزایر- مالی قرار دارد.
روزنامه الخبر الجزایر افزود: این افراد مسلح که برای تهیه غذا و آذوقه از طریق خاک مالی به شهرک تیمیاوین می آمدند، در ساعت چهار بامداد با سرعتی دیوانه وار در حال حرکت بودند که از سوی نیروهای ارتش الجزایر شناسایی و تحت پیگرد قرار گرفتند.
وزارت دفاع الجزایر پیشتر تاکید کرده بود که برای تضمین امنیت الجزایر و ثبات در منطقه نیروهای مسلح این کشور می بایست با تمام تجهیزات لازم در مرزهای الجزایر با کشورهای همسایه مستقر شوند.
الجزایر علاوه بر مشکلات یاد شده اکنون در مرزهای جنوبی خود با یک جریان تندرو در تونس پس از انقلاب در این کشور روبه رو شده است که جبهه جدیدی در 965 کیلومتر مرز مشترک تونس و الجزایر به وجود آورده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین