|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
سرمربی تیم ملی اسکواش نوجوانان ایران گفت: کسب مدال های آسیایی موجب بالا رفتن سطح کیفی و فنی اسکواش ایران در سطح قاره آسیا شده و اسکواش ایران جزو برترین های آسیاست.
نوید قره ضیاالدین روز شنبه در حاشیه مسابقات نشنال کلوز ارومیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: درخشش تیم ملی اسکواش نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیایی تهران طی هفته گذشته و کسب چهار مدال برنز برای نخستین بار ماحصل سالها تلاش شبانه روزی تمامی دست اندارکاران جامعه اسکواش کشور است.
وی گفت: امسال اسکواش بازان ایرانی در رده های پایه موفق شدند در مقابل کشورهای صاحب سبکی همچون مالزی ، اردن ، پاکستان ، هنگ کنگ ، ژاپن و کره جنوبی بدرخشند.
وی ادامه داد: مسوولان فدراسیون اسکواش حمایت خوبی از تیم های ملی انجام می دهند ولی نبود اعتبار در کنار کمبود کورت های استاندارد مورد نیاز برای انجام تمرینات بازیکنان تیم ملی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.
قره ضیاالدین در خصوص مسابقات نشنال کلوز ارومیه گفت: در روز اول این مسابقات ، بازی های بسیار فشرده و نفس گیری را شاهد بودیم چرا که از جمع 64 نفر حاضر در مرحله مقدماتی فقط چهار بازیکن به جدول اصلی راه یافتند.
وی اظهار کرد: در جدول اصلی 16 بازیکن رقابت های خود را آغاز کرده اند و رفته رفته به حساسیت بازی ها اضافه می شود.
قره ضیاالدین گفت: اسکواش استان آذربایجان غربی قدمت پنج ساله در کشور دارد و کورت های ارومیه دومین خانه اسکواش استاندارد کشور پس از کیش است.
وی افزود: من به عنوان سرمربی تیم ملی رده های پایه برای ارتقاء سطح کیفی و فنی استان آذربایجان غربی در تربیت مربی و بازیکن تمام تلاش و همکاری خود را با دست اندرکاران هیات استان به کار می بندم چرا که خودم از خطه سرسبز آذربایجان و اهل شهرستان قره ضیاالدین خوی هستم.
به گزارش ایرنا ، مسابقات اسکواش قهرمانی مردان کشور با حضور 70 اسکواش باز از سراسر کشور که اغلب آنها دارای رنکینگ جهانی ، آسیایی و کشوری هستند ، از ششم شهریور در ارومیه آغاز و تا نهم ماه جاری ادامه دارد.
مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 56 بازیکن آغاز شده که طی آن چهار بازیکن برتر به جدول اصلی راه یافتند و 16 بازیکن کار خود را برای راهیابی به مراحل بعدی ادامه دادند.
در جدول 16 نفره نیز هشت بازی به انجام رسید که در پایان صادق پور ، بهرام قاصد آبادی ، عبدالرضا کاشانی ، علیرضا شاملی ، سجاد زارعیان ، نوید ملک ثابت ، فرزاد شکوهی و محمدحسین جعفری به جمع هشت نفر مرحله بعدی راه یافتند.
در ادامه این مسابقات چهار بازی دیگر برای مشخص شدن چهره نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا ، سالار رحیمی ، مهدی صفری ، کیوان ابراهیمی ، عرفان قهوه چی و پویا جهانسوز پنج بازیکن دارای رنکینگ استان در این رقابتها هستند.
این مسابقات در کورت های تازه تاسیس خانه اسکواش ارومیه که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته ، در حال برگزاری است.
هیات اسکواش آذربایجان غربی از اواخر سال 89 فعالیت خود را در استان آغاز کرده و ورزشکاران این رشته تاکنون در دو مینی کورت چوبی غیراستاندارد ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه فعالیت می کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین