|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
یک سخنگوی ارتش نیجریه گفت که 7 سرنشین یک فروند هواپیمای نیروی هوایی این کشور روز شنبه بر اثر سقوط آن بر روی خانه ای در شهر کادونا در شمال این کشور، کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا پایتخت، نیروی هوایی نیجریه افزود: هواپیمای مدل دورنیر – 228 اندک زمانی پس از برخواستن از فرودگاه پایگاه نظامی کادونا در ساعت 6:45 به وقت محلی، به خانه ای برخورد و سقوط کرد.
در این حادثه کسی بر روی زمین آسیب ندید.
سرهنگ عبدالعثمان افزود: این هواپیما که عازم یک پرواز عادی به ابوجا بود، در اطراف این پایگاه نظامی سقوط کرد که در آن 4 خدمه و 3 سرنشین غیرنظامی آن، جان باختند.
به گفته وی، تحقیق برای تعیین علت سرنگونی این هواپیما آغاز شده است.
نیجریه همچنین روز شنبه از شناسایی و انهدام یک شبکه جاسوسی وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در فرودگاه بین المللی ابوجا (پایتخت) خبر داد.
سازمان نیروهای امنیتی نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد: با همکاری مقام های هواپیمایی این کشور یک شبکه جاسوسی وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام را کشف و متلاشی کرده است.
هدف این گروه شناسایی و انتخاب اهداف احتمالی برای حملات تروریستی عنوان شده است.
محمد بوهاری رییس جمهوری نیجریه مبارزه با این گروه تروریستی را در راس اولویت های دولتش قرار داده است.
آمار حاکی است که از زمان روی کار آمدن بوهاری در 29 مه (8 خرداد) تاکنون 700 نفر بر اثر حملات بوکوحرام در نیجریه کشته شده اند.
بوکوحرام که حملاتش را عمدتا در مناطق شمال شرقی نیجریه اجرا می کند، چهار سال قبل در حمله بمب گذاری به مراکز سازمان ملل متحد در ابوجا 23 نفر را کشت.
هدف این گروه تکفیری همپیمان با داعش، ایجاد خلافت خودخوانده در نیجریه است و از آغاز فعالیت های تروریستی آن در سال 2009 تاکنون، هزاران نفر را به قتل رسانده و حدود یک و نیم میلیون نفر را وادار به فرار از خانه ها و شهرهایشان و آواره کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین