|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
وی تصریح کرد: بنا داریم به گونه​ای عمل شود که تمام املاک دولت و منابع طبیعی مستندسازی شده و اسناد آن به نام دولت زده شود.
معاون حقوقی رییس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با حقوق خود در جامعه گفت: چنانچه مردم با امور حقوقی آشنا شوند، در ارتباط با دستگاه قضا راحت​تر عمل می‌کنند.

الهام امین​زاده در دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری، اظهار کرد: خوزستان چشم و چراغ کشور است و اکنون در دهه کرامت و هفته دولت به استان آمده‌ایم تا گزارشی از 24 ماه استقرار دولت یازدهم در حوزه​های مختلف به مردم ارایه دهیم.

وی ادامه داد: مردم حق دارند که بدانند خدمتگزاران‌شان در مدت دو سال در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حقوقی چه کرده​اند. پاسخگویی دولت موجب می​شود که اعتماد مردم نسبت به دولت افزایش یابد.

وی افزود: استان خوزستان مورد توجه رییس‌حمهور و هیات دولت است. تامین امنیت غذایی کشور بر دوش این استان قرار داد؛ بنابراین همه باید در زمینه مسایلی مانند آب، کشاورزی و انرژی که در این استان مطرح است، تلاش کنیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به کاهش 28 درصدی آمار سرقت​ها در خوزستان اظهار کرد: این خبر بسیار خوبی است که نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال بوده است. با توجه کاهش آمار سرقت در خوزستان، ضروری است استان​های دیگر از این استان الگو بگیرند. باید توجه داشت که رشد اشتغال و اقتصاد با جرایمی مانند سرقت نسبت عکس دارد و هر چه اقتصاد و اشتغال در کشور بهبود یابد، آمار این‌گونه جرایم نیز کاهش می​یابد.

وی تصریح کرد: بنا داریم به گونه​ای عمل شود که تمام املاک دولت و منابع طبیعی مستندسازی شده و اسناد آن به نام دولت زده شود.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ضرروی است مردم به حقوق خود در جامعه آشنایی پیدا کنند. چنانچه مردم با امور حقوقی آشنا شوند، در ارتباط با دستگاه قضا راحت​تر عمل می​کنند. متاسفانه می​بینیم که مردم در ارتباط با مسائل حقوقی خود از وکلا و مشاوران حقوقی استفاده نمی​کنند که شما می‌توانید از تریبون نماز جمعه آگاه​سازی لازم را در این زمینه برای مردم داشته باشید. سعی می​کنیم وکلا را به طور ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم تا بتوانند در امور حقوقی خود راحت‌تر اقدام کنند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: با دادگستری و صدا‌وسیما همکاری خواهد شد و شماره تلفن حقوقدانانی دلسوز را جهت آموزش و ارایه راهنمایی لازم به مردم در امور حقوقی، اعلام خواهیم کرد. مردم بدون استفاده از وکیل و مشاور، در مسایل حقوقی آسیب بسیاری می​بینند؛ هرچند قانونی وجود دارد که بعد از ورود به دادگستری فرد می​تواند از مشاورانی که در دادگستری وجود دارد، استفاده کند. اگر تامین مالی ایجاد شود، می​توان از فارغ​التحصیلان حقوقی که کم نیز نیستند، در این خصوص استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین