کد خبر: ۶۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
در حالیکه هنوز زیرساخت‌های تردد خودرو‌های هیبریدی در کشور فراهم نشده اما واردکنندگان به این سمت رغبت کرده و واردات این خودروها افزایش یافت .
باشگاه خبرنگاران نوشت: صفر شدن سود بازرگانی واردات خودروهای هیبریدی موجب شد تا پای گرانترین خودروهای هیبریدی به بازار ایران باز شود.

 سال گذشته بود که بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت سود بازرگانی خودروهای هیبریدی صفر شد و همین امر موجب شد تا علی رغم کاهش واردات خودرو به کشور واردات خودرو های هیبریدی رونق پیدا کند .

 در حالیکه هنوز زیرساخت‌های تردد خودرو‌های هیبریدی در کشور فراهم نشده اما واردکنندگان به این سمت رغبت کرده و واردات این خودروها افزایش یافت .

به طوری که اساس آمار گمرک در در تیر ماه حاکی از آن است، که بی ام و های هیبریدی در صدر گرانترین خودروهای وارداتی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش؛ در تیر ماه سال جاری سه دستگاه بی ام و هیبریدی I8 از ترکیه به ایران وارد شد که ارزش یک دستگاه از آن 205 هزار و 329 دلار و ارزش دو دستگاه دیگر 204 هزار و 786 دلار است.

همچنین دو دستگاه بی ام و هیبریدی از امارات متحده عربی به ایران وارد شد که ارزش هر کدام از آنها 201 هزارو 454 دلار است .

بر اساس این گزارش؛ دو دستگاه خودرو سواری بی ام و هیبریدی i8 از کشور آلمان به ایران وارد شد که ارزش هر کدام از آنها 201 هزار و 229 دلار است.

این گزارش می‌افزاید: در مدت یاد شده امارات متحده عربی بزرگترین صادر کننده بی ام و های هیبریدی به ایران هستند و بیش از 20 دستگاه خودرو هیبریدی که ارزش هر کدام از آنها بیش از 200 هزار دلار است از امارات به ایران صادر شد.

این واردات ب ام و های هیبریدی i8 در حالی است که قیمت هر یک از آنها در بازار نزدیک به یک میلیارد تومان براورد شده است.

اما نکته جالب این است که سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای واردات خودروهای هیبریدی i8 را ممنوع اعلام کرده و علت این تصمیم را عدم امکان سرویس خدمات پس از فروش و عدم امکان صدور گواهی استاندارد و شماره گذاری عنوان کرده است.

اگر چه وارد کنندکان و تجار ایران به تصمیمات لحظه‌ای به نوعی عادت کرده‌اند اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید در تصمیمات سنجیده‌تر عمل شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین