|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
منصوری آرانی خاطرنشان کرد: امکان حضور سایر اعضای تیم مذاکره کننده فعلی یا سابق با آقای ظریف یا آقای جلیلی وجود دارد که این موضوع در اختیار خودشان است و ما اصراری نداریم.
یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور محمد جواد ظریف و سعید جلیلی در جلسات هفته جاری این کمیسیون خبر داد.

عباسعلی منصوری آرانی  اظهار کرد: کمیسیون ویژه بررسی برجام از ظریف وزیر امور خارجه برای حضور در جلسه دوشنبه (9شهریور) و از سعید جلیلی رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای حضور در جلسه سه شنبه ( 10 شهریور) دعوت به عمل آورده است .

به گفته وی قرار بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و یکی دیگر از مسئولان سابق تیم مذاکره کننده هسته ای نیز در جلسات این هفته کمیسیون ویژه حضور پید اکنند که به دلیل سفر لاریجانی به نیویورک جهت حضور در اجلاس روسای مجالس دنیا این جلسه به زمان دیگری موکول شده است.

این عضو کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه حضور این افراد در راستای دستور کار این کمیسیون جهت بررسی روند مذاکرات با حضور اعضای تیم مذاکره کننده در 12 سال گذشته است، گفت:‌ با توجه به فراز و فرودهای مذاکرات هسته‌ای در طول سالیان گذشته و دستور کار کمیسیون ویژه جهت ارائه گزارشی از موضوعات هسته‌ای این جلسات تنظیم شده است تا گزارش نهایی جامع و کامل باشد .

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: امکان حضور سایر اعضای تیم مذاکره کننده فعلی یا سابق با آقای ظریف یا آقای جلیلی وجود دارد که این موضوع در اختیار خودشان است و ما اصراری نداریم.

وی تاکید کرد که کار کمیسیون ویژه صرفا بررسی متن و کلیات و جزئیات برجام نیست در همین راستا جلسات هفته جاری کمیسیون ویژه بررسی روند مذاکرات در طول سالیان گذشته است و بعد از آن وارد بررسی جزئیات برجام خواهد شد.

منصوری آرانی همچنین در مورد زمان بازدید کمیسیون ویژه از مراکز هسته‌ای گفت:‌ قرار است از تاسیسات هسته‌ای نطنز، فردو و اراک بازدید به عمل آید که این بازدید در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه جلسات این کمیسیون استثنائا از دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 ا لی 13 برگزار خواهد شد گفت که از هفته‌های آینده این جلسات از روزهای یکشنبه تا سه شنبه و در همان ساعت برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین