|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی رویکرد اصلی برنامه های این وزارتخانه بویژه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور است
محمود حجتی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: حمایت از تولید محصولات ارگانیک و سالم، توجه به آبیاری تحت فشار برای بهینه سازی مصرف آب و افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی از مهمترین برنامه های پیش روی این وزارت خانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: مصوبات خوبی در شورای عالی اقتصاد کشور برای دستیابی به راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری تصویب شده است.
حجتی بیان کرد: بهره وری سیستم مدیریتی نوین، استفاده آب و خاک در هر استان فعالیت های ترویجی و آموزشی برای افزایش راندمان محصولات از سوی مراکز جهاد کشاورزی از دیگر برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به شرایط اقلیم چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و وجود منابع آب فراوان تصریح کرد: با برنامه ریزی و مدیریت بهینه می توان بهره وری بهتری از ظرفیت های این استان کرد.
حجتی اهمیت خودکفایی، امنیت ملی و ایجاد اشتغال پایدار از طریق کشاورزی را یادآور شد و گفت: حمایت از بهره برداران، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات مورد نیاز آنها و اجرای طرح های کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از حداکثر قابلیت های هر منطفه می تواند راهگشای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و داشتن اقتصادی پویا و توسعه یافته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
کلینیک دندانپزشکی یاسوج، افتتاح ایستگاه پمپاژ چال موره ، بزرگراه یاسوج به شیراز و طرح تامین آب چال تلخ باشت و بازدید از طرح تامین آب باغات روستاهای دیل و آرو گچساران و کلنگ زنی نمایشگاه دائمی یاسوج از مهم ترین برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در این استان است.
حضور در شهرستان چرام و افتتاح سیستم آبیاری قطره ای 250هکتاری باغات شمس آباد چرام و شرکت در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین