|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم ایران با حضور در انتخابات مختلف و انتخاب نمایندگان و مسوولان، به طور مستقیم و غیر مستقیم تعیین کننده سرنوشت و تصمیمات کشور هستند.
«علی اصغر جمشید نژاد» عصر پنجشنبه در نشست خبری شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: تعیین کننده نهایی ساختار جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و این نظام بر پایه اتحاد مردم برپا شده و همچنان استوار است.
وی ادامه داد: هم اینک در سیستان و بلوچستان اعضای ستاد انتخابات مشخص و جلسات متعددی نیز به منظور رفع کاستی های موجود در انتخابات قبل شکل گرفته است.
وی افزود: احکام اعضای ستاد انتخابات برای 46 بخشدار، 19 شهردار و 33 معاون فرماندار صادر شده و به زودی 2 بخشدار دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهند شد.
وی تصریح کرد: مدیران باید در چارچوب اداری خود رفتار کرده و در امر انتخابات هیچ فردی مجاز به استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ یا تخریب کسی نیست.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال رویکرد استانداری سیستان و بلوچستان بر انجام امور فرهنگی و اجتماعی است که دعوت وزیران مربوط به این حوزه ها از ابتدای سال تا کنون نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
جمشید نژاد ادامه داد: در زمینه مسایل فرهنگی باید علاوه بر در نظر گرفتن محدودیت اعتبارات به مساله محتوا سازی به عنوان یک ضرورت توجه کرد.
وی افزود: یکی از اقدامات فرهنگی دولت توجه به سازمان های مردم نهاد و نقش دادن به این سازمان ها است.
وی گفت: دعوت مسوولان کشوری به این استان به دو دلیل انجام می شود که یکی نشان دادن مسایل و مشکلات استان از نزدیک به این افراد و دیگری ارایه بسته هایی در قالب طرح های مختلف به آنان است.
وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در ترسیم چهره زیبا و ظرفیت ها و توانمندی های فراوان این استان تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم دنیا، این استان را از دریچه اخبار و مطالب منتشر شده در رسانه ها می بینند باید در انعکاس خبرهای مختلف دقت بیشتری کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل شورای اطلاع رسانی را اتاق فکر روابط عمومی ها و رسانه ها دانست و گفت: شورای اطلاع رسانی متشکل از نمایندگان رسانه ها، فضاهای مجازی و کارشناسان استانداری با هدف تولید محتوا در پرداختن به اخبار تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای پیگیری طرح های تصویب شده باید شورای نظارت شکل گیرد که این امر هم اینک توسط استانداری انجام می شود.
وی افزود: برای توسعه و رسیدن به پیشرفت قابل قبول، تمام مدیران استان باید برنامه محور باشند و در صورت ناکفایتی یک مدیر با او برخورد خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مرحله پسا تحریم یکی از برنامه های دولت جذب سرمایه گذاران به منظور توسعه و شکوفایی چرخه اقتصادی کشور است که کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی علاقه خود را به این موضوع نشان داده اند.
جمشید نژاد تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان برای استفاده از این فرصت تمام شرایط را مهیا کرده و به گلوگاه های اقتصادی استان که محل مراجعه سرمایه گذاران و تجار خارجی و داخلی است توجه ویژه ای دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر تقدیر دولتمردان از مردم و حضور آنان در مناطق مختلف کشور، فردا (جمعه) حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور به زاهدان سفر کرده و با حضور در نماز جمعه با مردم سخن خواهد گفت.
وی همچنین با رد شایعاتی مبنی بر تقسیم سیستان و بلوچستان به سه استان خاطر نشان کرد: تقسیمات کشوری بر اساس نظرات تخصصی و کارشناسی دقیق و حساب شده از سوی وزارت کشور و دولت انجام می شود و هم اینک نه تنها برای تقسیم این استان هیچ تصمیمی گرفته نشده بلکه هیچ حرفی در این زمینه به میان نیامده و شایعات مطرح شده کاملا بی اساس است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین