|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
استاندار خراسان شمالی عملکرد دولت تدبیر و امید را در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی مثبت و در راستای سیاست محرومیت زدایی دانست.
سید علی اکبر پرویزی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در دو ساله دولت یازدهم در این استان حدود 13 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل ردیف های بودجه ملی، استانی و سایر بندها و تبصره ها به این منطقه اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد: این در حالیست که مجموع اعتباری که در دولت نهم و دهم برای این استان اختصاص یافته بود، حدود 10 هزار و 210 میلیارد ریال است.
وی افزود: اگرچه دولت با محدودیت های اعتباری و مالی به دلیل تحریم مواجه بوده، ولی در راستای سیاست محرومیت زدایی و توازن منطقه ای اعتبار خوبی دراختیار استان ها قرار داده که موجب ارتقاء شاخص های توسعه ای شده است.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی گفت: همچنین با سفراستانی رییس جمهوری به این استان و تصویب اعتبار 19 هزارمیلیارد ریالی راه آهن جوین-اسفراین- بجنورد- شیروان، راههای اصلی بجنورد- جنگل گلستان، گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار، آبرسانی به روستاها، آبیاری قطره ای، حذف مدارس خشت و گلی و سایر حوزه های زیر ساختی هزینه می شود.
پرویزی افزود: براساس مصوبه سفر استانی رییس جمهوری به استان در 24 خردادماه سالجاری تمام این مصوبات باید حداکثر تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد و دولت برای عملیاتی شدن این مصوبات نیز 63 درصد اعتبار سال 94 را ابلاغ کرد.

*کمک 520 میلیارد ریالی دولت یازدهم به روستاهای خراسان شمالی
استاندارخراسان شمالی گفت:دولت یازدهم در سال های 92 و 93 حدود 520 میلیارد ریال کمک مالی برای اجرای پروژه های عمرانی و آبادانی روستاهای این منطقه از کشور اختصاص داده که دو برابر اعتباری بوده که دولت قبلی در هشت سال اختصاص داد.
پرویزی افزود: در این استان 683 روستای دارای دهیاری هستند که این کمک ها را دریافت کرده و به طور میانگین به هر روستا نیز حدود شش میلیارد ریال کمک شده است.

*عملکرد اجتماعی دولت یازدهم در استان
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی مهمترین عملکرد دولت در حوزه اجتماعی را مربوط به طرح تحول نظام سلامت می داند که این سیاست در مناطق محروم و کمتر برخوردار مانند این استان نمود عینی خوبی داشته و رضایت مردم را به دنبال داشته است.
دکتر ابراهیم گلمکانی اظهارکرد: در دو ساله دولت یازدهم صرفا در حوزه طرح تحول نظام سلامت 600 میلیارد ریال اعتبار برای درمان و توسعه بهداشت در اختیار استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن با روی کارآمدن دولت یازدهم دو بیمارستان نیمه کاره باقی مانده از سنوات گذشته در شهرستان های فاروج و مانه و سملقان افتتاح و تجهیز شده و عملیات ساخت دو بیمارستان 320 تختخوابی و 200 تختخوابی شهرستان بجنورد و شیروان نیز در دست اجراست که تا اوایل سال 95 به بهره برداری می رسد.

*رونق 9 درصدی بازار کار خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از رونق 9 درصدی بازار کار این استان، بر اثر اعمال سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید خبر داد.
حسن نوری اظهار کرد: براساس آمار تعداد کارگاه های مشمول قانون کار در این استان در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حدود شش هزار و 176 کارگاه بود که اکنون به شش هزار و 729 فقره رسیده که این نشانگر رونق بازار کار است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: همچنین طبق آمار تعداد شاغلان مشمول قانون کار و برخوردار از بیمه تامین اجتماعی تا قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم در این استان حدود 30 هزار نفر بود که اکنون به 35 هزار و 132 نفر رسیده است.
نوری افزود: افزایش آمار تعداد کارگران بیمه شده در خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید به نسبت دولت قبل 14 درصد است که این آمارها نشان از خروج منطقه از رکود اقتصادی و رونق بازار کسب و کار دارد.

*تک رقمی شدن نرخ بیکاری در این استان، رهاورد دیگر دولت یازدهم
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان را از دیگر دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی دولت یازدهم اعلام کرد.
نوری اظهارکرد: هم اکنون نرخ بیکاری در این استان طبق گزارش مرکز آمار ایران 9.5 درصد رسیده که 1.3 درصد از میانگین کشوری نیز نرخ بیکاری ما کمتر شده واین نشان از رونق اقتصادی است.
اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های بزرگ ورزشی نیمه کاره، چند برابر شدن اعزام ورزشکاران به مسابقات ملی، آسیایی و بین المللی، کمک های مالی بی سابقه به هیات های ورزشی از مهمترین عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه ورزشی در استان خراسان شمالی است.
ارتقاء شاخص های علمی با اختصاص اعتباربرای ساخت پروژه های عمرانی دانشگاهی،افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد دانشجویان و تحصیلات تکمیلی ، صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور است.

* مهمترین کارکردهای فرهنگی دولت یازدهم
در حوزه فرهنگی علاوه بر ارایه میزبانی دهمین جشنواره تئاتر رضوی به استان و اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای این حوزه، تسریع در ساخت کتابخانه عمومی پس از چند سال رکود، افزایش فضای عمرانی، راه اندازی سینما در مرکز استان و گسترش انجمن های تئاتر، نمایشنامه نویسی ، سینمای جوان و سایر تشکل های فرهنگی و تصویب راه اندازی دبیرخانه دایمی جشنواره تئاتر رضوی از مهمترین کارکردهای فرهنگی دولت یازدهم است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین