|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگ، افزایش سطح امنیت فرهنگی جامعه است که نماد آن را می توان در آشتی قلم، نخبگان و هنرمندان با دولت مشاهده کرد.
سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه اسناد و کتابخانه ملی ایرنا
با بیان اینکه قهر جامعه فرهنگی تبدیل به آشتی شده است، گفت: دولت و اصحاب قلم باید تلاش کنند این آشتی تداوم یابد.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ناامنی فرهنگی را موجب انجماد فرهنگی جامعه دانست و افزود: در گذشته بسیاری از هنرمندان به بن بست رسیده بودند، کارگردان های فاخر و ارزشمند انگیزه کار نداشتند، ذوق شعرا افول پیدا کرده بود، بسیاری از صاحبان قلم دست به قلم نمی بردند و در واقع نوعی مقاومت فرهنگی شکل گرفته بود که اکنون تبدیل به مشارکت فرهنگی شده است.
صالحی امیری با یادآوری اینکه دولت یازدهم اهمیت فراوانی برای حوزه فرهنگ قایل است، اظهار کرد: توجه اساسی به حوزه میراث فرهنگی، صنعت فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی، تقویت نهادهای صنفی و مدنی، تقویت رویکرد تولی گری و کاهش تصدی دولت در عرصه فرهنگی در برنامه های این دولت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی با گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: افزایش انسجام در سطح ملی و ساختاری، تعامل به جای تقابل و اجماع سازی به جای تفرقه گرایی از مهمترین برنامه های عملی دولت تدبیر و امید است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین