وزیر راه و شهرسازی گفت: ارزش طرحهای بهره برداری شده وزارت راه و شهرسازی در هفته دولت بالغ بر 180 میلیارد تومان است.
عباس آخوندی روز پنج شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرحهای راه آهن
اراک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کاهش مدت زمان سفر، تسریع در حمل و
نقل بار و افزایش ضریب ایمنی در شبکه ریلی از جمله مزیتهای شاخص در طرحهای
بهره برداری شده حوزه حمل و نقل ریلی است.
وی ادامه داد: خط تندرو ریلی اراک - تهران با هدف تسهیل در رفت و آمدهای عمومی و کاهش مدت زمان سفر به زودی راه اندازی می شود.
آخوندی افزود: با توجه به موقعیت صنعتی استان مرکزی و لزوم انتقال سهم مسافری به خطوط حمل و نقل ریلی، بسترهای ایجاد خط سریع السیر از اراک به تهران در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: موقعیت ویژه استان مرکزی در حوزه تولیدات صنعتی لزوم زیرساختهای حمل و نقل ریلی را در این خطه دوچندان کرده است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اتصال منطقه اقتصادی سلفچگان و شهرهای صنعتی استان مرکزی به شبکه حمل و نقل ریلی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.
وی ادامه داد: با توجه به استقرار شهرهای جدید و افزایش جمعیت در استان مرکزی باید راه آهن حومه ای نیز در دستور کار قرار گیرد تا شبکه حمل و نقل ریلی با مزیتهای خاص خود، خدمت رسان عموم شهروندان باشد.
آخوندی اضافه کرد: شبکه حمل و نقل ریلی مزیتهای بالقوه ای دارد که تسهیل در رفت و آمدها و کاهش هزینه ها، تنها بخشی از مزایای آن است.
آخوندی اظهار کرد: تلاش وزارتخانه در گام نخست بهره وری از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقل کشور است که اجرای سیاستهای تدوین شده می تواند به توسعه در این بخش بیانجامد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل ترکیبی نیز گفت: بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ترکیبی بین راه آهن و بنادر کشور در دستور کار است تا بخش بیشتری از حمل بار کشور مثل بارهای کانتینری از طریق شبکه حمل و نقل ریلی جابه جا شود.
وی ادامه داد: پارسال ترانزیت بار بیش از 50 درصد رشد داشته و امسال امید می رود این رشد به 100 درصد برسد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی که عمدتا از دریای جنوب به سوی شمال منتهی می شود، از اولویتهایی است که در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
آخوندی اظهار کرد: افزایش سرعت قطارهای مسافری به 160 کیلومتر بر ساعت با نوسازی و بهسازی خطوط ریلی و استقرار سیستم تمام اتوماتیک کنترل قطار، از دیگر برنامه های این وزارتخانه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران نیز گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی یکی از برنامه های دولت یازدهم در عرصه حمل و نقل است.
محسن پور سید آقایی افزود: توسعه شبکه راه آهن و بهره گیری از مزیتهای خاص حمل و نقل ریلی از برنامه مورد تاکید در این حوزه است.
وی ادامه داد: خطوط راه آهن اراک به منظور تردد قطارهای با سرعت 160 کیلومتر بازسازی و بهسازی شده که در این مسیر مشکل خطوط وجود ندارد.
پورسید آقایی بیان کرد: با توجه به استقرار خطوط ریلی در محدوده شهری اراک، امکان سنجی برای خروج شبکه راه آهن از کلانشهر اراک باید در دستور کار قرار گیرد.
12 طرح راه آهن اراک امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: خط تندرو ریلی اراک - تهران با هدف تسهیل در رفت و آمدهای عمومی و کاهش مدت زمان سفر به زودی راه اندازی می شود.
آخوندی افزود: با توجه به موقعیت صنعتی استان مرکزی و لزوم انتقال سهم مسافری به خطوط حمل و نقل ریلی، بسترهای ایجاد خط سریع السیر از اراک به تهران در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: موقعیت ویژه استان مرکزی در حوزه تولیدات صنعتی لزوم زیرساختهای حمل و نقل ریلی را در این خطه دوچندان کرده است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اتصال منطقه اقتصادی سلفچگان و شهرهای صنعتی استان مرکزی به شبکه حمل و نقل ریلی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.
وی ادامه داد: با توجه به استقرار شهرهای جدید و افزایش جمعیت در استان مرکزی باید راه آهن حومه ای نیز در دستور کار قرار گیرد تا شبکه حمل و نقل ریلی با مزیتهای خاص خود، خدمت رسان عموم شهروندان باشد.
آخوندی اضافه کرد: شبکه حمل و نقل ریلی مزیتهای بالقوه ای دارد که تسهیل در رفت و آمدها و کاهش هزینه ها، تنها بخشی از مزایای آن است.
آخوندی اظهار کرد: تلاش وزارتخانه در گام نخست بهره وری از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقل کشور است که اجرای سیاستهای تدوین شده می تواند به توسعه در این بخش بیانجامد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل ترکیبی نیز گفت: بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ترکیبی بین راه آهن و بنادر کشور در دستور کار است تا بخش بیشتری از حمل بار کشور مثل بارهای کانتینری از طریق شبکه حمل و نقل ریلی جابه جا شود.
وی ادامه داد: پارسال ترانزیت بار بیش از 50 درصد رشد داشته و امسال امید می رود این رشد به 100 درصد برسد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی که عمدتا از دریای جنوب به سوی شمال منتهی می شود، از اولویتهایی است که در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
آخوندی اظهار کرد: افزایش سرعت قطارهای مسافری به 160 کیلومتر بر ساعت با نوسازی و بهسازی خطوط ریلی و استقرار سیستم تمام اتوماتیک کنترل قطار، از دیگر برنامه های این وزارتخانه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران نیز گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی یکی از برنامه های دولت یازدهم در عرصه حمل و نقل است.
محسن پور سید آقایی افزود: توسعه شبکه راه آهن و بهره گیری از مزیتهای خاص حمل و نقل ریلی از برنامه مورد تاکید در این حوزه است.
وی ادامه داد: خطوط راه آهن اراک به منظور تردد قطارهای با سرعت 160 کیلومتر بازسازی و بهسازی شده که در این مسیر مشکل خطوط وجود ندارد.
پورسید آقایی بیان کرد: با توجه به استقرار خطوط ریلی در محدوده شهری اراک، امکان سنجی برای خروج شبکه راه آهن از کلانشهر اراک باید در دستور کار قرار گیرد.
12 طرح راه آهن اراک امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
ارسال نظر