|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
مدیر مرکز تجاری بالکان در صربستان که 220 دفتر در اقصی نقاط جهان را زیر پوشش خود دارد در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد علاقمندی این مرکز تجاری را برای سرمایه گذاری مشترک با تاجران ایرانی و حضور در بازار سوم اعلام کرد.
برانکو دراگاش روز پنجشنبه در دیدار با مجید فهیم پور با اشاره به امکانات گسترده ایران در امور مختلف از جمله صنایع و فناوری های پیشرفته برای مشارکت با شرکت های ایرانی، ایجاد نمایندگی در تهران و حضور مشترک ایران و صربستان در بازارهای وسیع خاورمیانه، بالکان و اروپا و دیگر اقصی نقاط جهان ابراز علاقمندی کرد.
وی که در زمان یوگسلاوی و همچنین در مسکو 27 سال سابقه بانکداری دارد با ایجاد مرکز تجاری بالکان در صربستان از سال 2003 میلادی با هدف تجارت و اقتصاد واقعی در زمینه های مختلف تجاری از جمله بانکداری، احداث اتوبان، ساختمان سازی، بیمارستان و ارتباط شرکت های مختلف صربستان با شرکت های بزرگ اروپایی و غیر اروپایی موفقیت های بزرگی را کسب کرده است.
دراگاش در این نشست از سفیر جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد که تسهیلاتی برای این مرکز جهت ارتباط مستقیم با تاجران و سرمایه داران ایرانی جهت سرمایه گذاری مشترک در تمامی زمینه های تجاری فراهم شود.
وی تاکید کرد که مرکز تجاری بالکان می تواند با سرمایه داران و تاجران ایرانی از جمله در زمینه های انرژی، ایجاد خطوط راه آهن، خط لوله گاز و نفت، پالایشگاه، نیروگاه های حرارتی برای تولید برق، صادرات خشکبار، میوه جات، اتوبان سازی، ساختمان سازی، مراکز تجاری و بیمارستان همکاری مشترک داشته باشد.
بانکدار و تاجر صربستانی در این ملاقات گفت که مرکز تجاری بالکان با برخورداری از وسایل و تجهیزات مدرن و با روش های علمی مدرن می تواند کارهای تحقیقاتی و اکتشافاتی در زمینه های زمین شناسی، ژئو فیزیکی برای تعیین منابع زیر زمینی تا عمق 5 هزار متری مانند؛ نفت، آب، سنگ معدن و مواد معدنی با شرکت های ایرانی همکاری کند.
این مرکز تجاری همچنین در زمینه انتقال فن آوری های پیشرفته در تولید مواد غذایی، انرژی، صنعت، پزشکی معاصر و کلاسیک و همچنین طب طبیعی که در کشورهای اروپایی اعمال می شود خواهان همکاری گسترده با ایران است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از ابراز علاقمندی شرکت های تجاری و بازرگانی صربستان در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری در ایران و همکاری با شرکت های ایرانی به امکانات وسیع کشورمان در همکاری با صربستان اشاره کرد و گفت که اکنون فرصت مناسبی برای وارد شدن در بازار ایران و گسترش همکاری در عرصه های مختلف است.
مجید فهیم پور با اشاره به اینکه مقامات سیاسی و تجاری و اقتصادی کشورهای زیادی از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و صربستان برای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی به ایران سفر کرداه اند گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران برای ارایه تسهیلات به شهروندان صربستان از جمله تاجرین این کشور برای سفر به ایران و همچنین ارتباط تاجرین با تاجرین ایرانی آماده ارایه خدمات است.
فهیم پور همچنین با اشاره به جمعیت حدود 80 میلیونی و اینکه ایران از طریق زمینی و آبی با 15 کشور مرز مشترک دارد، گفت: ایران در منطقه خاورمیانه و صربستان در منطقه بالکان غربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تاجرین دو کشور می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی همکاری بسیار خوبی داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین