|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
»
کد خبر: ۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
كانادا در اقدامی عجولانه رابطه خود را با ما قطع كرد و باید بگویم بعد از رژیم صهیونیستی كانادا نیز جزء دولت‌هایی است كه نسبت به ایران موضعی مشابه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: واقع گرایی، صلح و اعتدال سه مفهومی بود که رییس‌جمهور علاوه بر طرح آن‌ها، جهانیان را به آن دعوت کرد و ما امیدواریم گسترش مناسبات و تعاملات ما براساس این دیدگاه‌ها صورت گیرد.

مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود در جمع خبرنگاران در خصوص سفر ۴ روزه رئیس جمهور به نیویورک گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد رویداد مهمی بودیم. در آن هفته آقای روحانی سفری داشتند که توجه بسیاری از محافل رسمی و رسانه‌ای جهان را به خود جلب کرد این سفر که بر اساس برنامه‌ای دقیق و منسجم و طراحی شده صورت گرفت و اهداف خوبی برای آن تعیین شده بود گویای پیشتازی گفتمان ایران در عرصه بین الملل بود.

وی افزود: یکی از اهداف این سفر ایجاد تحول در سیاست جهانی بود که با برنامه فشرده ۴ روزه آقای روحانی و ملاقات‌ها و دیدارهایی که با مسئولان و برنامه‌های متعدد خبری داشتند، این هدف پایه گذاری شد.در این سفر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان تشریح شد.

وی گفت:رئیس جمهور کشورمان در این سفر بحث‌های مهمی درباره رویدادهای جهان از قبیل مقابله با خشونت، مقابله با افراطی‌گری، نگرانی از حملات تروریستی در جهان و حتی مشکلات سوریه و فلسطین داشتند. همچنین بحث مقابله با جنگ و نظامی‌گری و موضوع تحریم ایران از سوی برخی کشور‌ها در این سفر مطرح شد و نکته مثبت این سفر استقبال گسترده‌ای بود که جهانیان از سیاست ایران که سیاست تدبیر و امید بود،داشتند و امروز سیاست ایران به عنوان یک سیاست پیشتاز در سطح جهان مطرح است.

افخم به ۳ واژه مهمی که در سفر رئیس جمهوری به نیویورک مدنظر قرار گرفت اشاره كرد و افزود: واقع گرایی و صلح و اعتدال سه مفهومی بود که رییس‌جمهور علاوه بر طرح آن‌ها، جهانیان را به آن دعوت کرد و ما امیدواریم گسترش مناسبات و تعاملات ما براساس این دیدگاه‌ها صورت گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر امور خارجه بحرین درباره اینكه ترور سیدحسن نصرالله یك وظیفه دینی است و گروه حزب‌الله باید در لیست گروهك‌های تروریستی قرار گیرد، گفت: ما هم، چنین اخباری را دیدیم و اگر این اظهاراتی که از سوی مقامات بحرینی مطرح شده صحت داشته باشد جای تعجب دارد. این عبارات و کلمات نوعی همسویی با رژیم صهیونیستی است و طرح آن از سوی یک مقام رسمی یک کشور مسلمان علیه یک مقام رسمی مسلمان و کاملاً شناخته شده نوعی ترویج تروریسم دولتی است وامیدواریم این خبر به درستی منتشر نشده باشد و مقامات بحرینی هر چه سریع‌تر واکنش خود را در این خصوص اعلام کنند.

افخم همچنین درباره اظهار نظر وزیر امور خارجه كانادا مبنی بر اینكه مناسبات بین ایران و این كشور با برقراری یك تلفن حل نخواهد شد، اظهار داشت: آنچه در دو سال گذشته ما بین ایران و كانادا اتفاق افتاده اقدام عجولانه‌ای بوده كه از سوی این كشور رخ داده است. كانادا در اقدامی عجولانه رابطه خود را با ما قطع كرد و باید بگویم بعد از رژیم صهیونیستی كانادا نیز جزء دولت‌هایی است كه نسبت به ایران موضعی مشابه دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین