|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری از افزایش 100 درصدی اعتبارات مناطق محروم روستایی در سال جاری خبر داد.
سیدابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: سال گذشته دو هزار میلیارد ریال برای آبرسانی، یکهزار و 500 میلیارد ریال برای احداث جاده ها و یکهزار و 500 میلیارد ریال نیز برای توسعه و آبادانی مناطق روستایی اختصاص یافته بود که این رقم در سالجاری به ترتیب پنج هزار میلیارد ریال، یکهزار و 750 میلیارد ریال و سه هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در دولت قبل به مناطق محروم کم لطفی شد و حتی ردیف اعتباری برای مناطق محروم که قبلا در بودجه ها وجود داشت، در سال های 90، 91 و 92 بر خلاف انتظار حذف شده بود.
وی همچنین با تشریح برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای طرح مشارکت روستاییان در راه اندازی شرکت های تولیدی گفت: اگر آورده 100 خانوار روستایی 30 درصد باشد، دولت 70 درصد آن را به آنان با نرخ سه درصد با بازپرداخت سه سال و دوره تنفس چهار ساله آن هم تنها فقط با ارائه شماره ملی به عنوان وثیقه و تسهیلات پرداخت می کند.
رضوی تصریح کرد: اگر آورده 200 خانوار روستایی 20 درصد باشد، دولت 80 درصد آن را با شرایط یاد شده برای راه اندازی شرکتهای تولیدی در روستاها به صورت تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
وی افزود: هم اکنون فضای تنفسی روستاها عالی است، اما فضای کسب و کار و اشتغال در آن نامناسب است و این مهم در شهرها برعکس است یعنی فضای کار در شهرها مناسب، اما فضای تنفسی بسیار آلوده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری یادآور شد: زمانی که بحث انتقال پایتخت تهران مطرح شد، محاسبه ای انجام شد که 30 سال بودجه کل کشور برای انتقال پایتخت تهران لازم است و در صورت تحقق این طرح حداقل 1.5 میلیون نفر جمعیت تهران کاهش پیدا می کند.
وی تاکید کرد: این درحالی است که اگر سه سال بودجه کل کشور برای توسعه روستاها صرف شود بطور چشم گیری جمعیت حاشیه نشینی شهرها کاهش خواهد یافت.
رضوی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار یک شورا از 30 شورا ویژه توسعه روستایی، عشایر و اقشار کم درآمد به مسوولیت معاون توسعه روستایی و مناطق رییس جمهوری تشکیل شده است.
بگفته وی این بی انصافی است که بگوییم در دولت یازدهم همه کارها برای طبقه متوسط به بالا انجام می شود.
وی تاکید کرد: این درحالی است که هیچکدام از دولت ها مانند دکتر روحانی در عمل این همه اقدام، توجه وعنایت را به مناطق روستایی و محروم و طبقات متوسط به پایین نکرده است.
وی همچنین از برگزاری همایش روستا در روزهای 14 و 15 مهر امسال خبر داد و گفت: در این همایش علاوه بر سخنرانی و کارگاه های آموزشی، محصولات و صنایع دستی روستاییان در معرض نمایش قرار می گیرد.
وی همچنین از دیدار روستاییان با رهبرمعظم انقلاب خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای انجام این دیدار هستیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری همزمان با هفته دولت به منظورافتتاح چند طرح روستایی به کاشان سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین