|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:دومیلیارد دلار صادرات مواد معدنی و تولیدات صنایع معدنی در چهار ماهه امسال انجام شد.
جعفرسرقینی که بمنظور بازدید از صنایع معدنی به بندرعباس سفر کرده چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد که میزان صادرات بخش معادن و صنایع معدنی تا پایان امسال به شش میلیارد دلار افزایش یابد.
دبیر شورایعالی معادن میزان صادرات این بخش را در سال گذشته هفت میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: افت قیمت، کم رونق شدن بازارها بین المللی مواد معدنی و تولیدات صنایع معدنی موجب کاهش صادرات در سال جاری نسبت به مدت مشابه شده است.
این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزیت های کشور در بخش معادن و صنایع معدنی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با تولید 80 میلیون تن بعنوان یکی از سه تولید کننده اصلی سیمان و تولید 420 میلیون متر مکعب چهارمین تولید کننده کاشی و سرامیک در دنیا محسوب می شود.
وی با بیان اینکه جز در چند ماده (بطور محدود) در زمینه تولید و حتی فرآوری مواد معدنی بی نیاز از واردات هستیم ابراز امیدواری کرد که با طرح های جدید به ویژه واگذاری معادن در قالب محدود های وسیع بتوان در جهت افزایش تولید و فرآوری آنها گامهای اساسی برداشت.
سرقینی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته از معادن بزرگ مقیاس بهره می گیرند یکی از برنامه های این معاونت را تعریف پهنه های معدنی بین یکهزار تا 15هزار کیلومتر مربع ذکر کرد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت:از 100 پهنه معدنی تعریف شده تاکنون 58 پهنه به وسعت حدود 300هزار کیلومتر مربع واگذار شده که امیدواریم در دوران بعد از تحریم بخش معدن رونق بیشتری بگیرد.
این مقام مسوول با اشاره به سفر مدیران شرکتهای بزرگ بین المللی به ایران و بازدید از بخشهای معدنی ، پیش بینی کرد که در آینده شاهد سرمایه گذاری مناسبی از سوی آنها در بخش معدن و حتی صنایع معدنی ( مشارکت با بخش خصوصی ایران) باشیم.
در اطلاعات منتشره آمده است: با مطالعات صورت گرفته در چهار دهه اخیر هفت درصد از مساحت کشور تحت پوشش قرار گرفته که در نتیجه آن افزون بر 57 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و مابقی احتمالی است.
دراین اطلاعات ارزش ذخایر اکتشافی ایران بیش از 770 میلیارد دلار برآورد شده و گفته شده سالانه حدود 400 میلیون تن مواد معدنی از پنج هزارو 410معدن فعال کشور استخراج می شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در سفر به هرمزگان ضمن بازدید از صنایع معدنی غرب بندرعباس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان نیز شرکت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین