|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۶۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
سفر متعدد وزرا و مسوولان بلند پایه دولت تدبیر و امید از پارسال تاکنون به خوزستان نشان از اراده و عزم دولت برای رونق اقتصادی خوزستان و رفع مشکلات موجود آن است بطوریکه بیش از 40 شخصیت کشوری در این یکسال به خوزستان سفر کردند.
 نوش آبادی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکم تیر سال گذشته در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز حضور یافت و مسایل فرهنگی استان را از نزدیک بررسی کرد.
**سفر دو روزه وزیر کشور به خوزستان
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دوم مهر ماه پارسال به خوزستان سفر دو روزه ای داشت.
وی به همراه معاونینش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان شرکت کرده و نیز با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و طلاب و روحانیون دیدار و در شورای اداری و نشست شهرداران و بخشداران کلانشهرهای کشور شرکت کرد.
*شهردار تهران در خرمشهر
محمد باقر قالیباف شهردار تهران سوم مهر پارسال در بیستمین گردهمایی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در خرمشهر حضور یافت.
*نمایشگاه صنعت نفت
نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان پیش از ظهر روز شنبه 15 آذر سال گذشته با حضور سیدرکن الدین جوادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در اهواز گشایش یافت.
جوادی همچنین 27 دی پارسال برای بازدید از پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت به اهواز سفر کرد و با حضور در غرفه های شرکت های نفتی در مراسم انعقاد دو قرارداد و تفاهمنامه ساخت تجهیزات مورد نیاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب شرکت کرد.
*معاون اول رییس جمهوری در اهواز
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری 10 دی پارسال وارد اهواز شد و در سفر دو روزه به خوزستان وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، و رییس سازمان حفاظت محیط زیست وی را همراهی کردند.
وی در نخستین روز از سفر خود از آبادان، خرمشهر و شلمچه دیدن کرد.
بازدید از منطقه آزاد تجاری ، صنعتی اروند و حضور در یادمان شهدای شلمچه از برنامه های روز نخست سفر جهانگیری به خوزستان بوده است.
بازدید از روند اجرایی طرح احیای 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان و سد گتوند علیا و شرکت در شورای اداری استان از عمده برنامه های روز دوم سفر جهانگیری به خوزستان است.
*سفرهای وزیر جهاد کشاورزی به استان
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی 11 دی پارسال در جلسه بررسی طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری رهبری در سایت عتابیه واقع در پنج کیلومتری هویزه در غرب خوزستان حضور یافت.
وی گفت: طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در خوزستان و ایلام آبروی کشور، دولت و دست اندرکاران است و از آنجایی که چنین طرحی تاکنون در کشور نداشته ایم باید تلاش کرد موانع موجود در این طرح برطرف شود.
*آیین معارفه رییس کل دادگستری خوزستان
آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دوم آذر پارسال در اهواز برگزار شد.
*اجلاس نماز با حضور سران فرهنگی
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 دی پارسال در بیست و سومین اجلاسه سراسری نماز و تعالی فرهنگی در اهواز حضور یافت و در این اجلاس سخنرانی کرد.
*حجت الاسلام قرائتی دراجلاس نماز
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نمازکشور نیز 11 دی پارسال در سفر به خوزستان در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی در سرسرای امام رضا(ع) شرکت کرد.
*چند سفر وزیر نیرو به استان
حمید چیت چیان وزیر نیرو 11 دی پارسال در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان شرکت کرد. وی همچنین هفتم خرداد امسال نیز برای سفری دو روزه به منظور افتتاح چند پروژه آبرسانی وارد اهواز شد.
*وزیر بهداشت در راهپیمایی 22 بهمن
سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همزمان با وقوع طوفان های شدید گردو غبار در اهواز به نمایندگی از هیات دولت 22 بهمن پارسال به خوزستان سفر و از برخی کانون های گرد و غبار در غرب استان بازدید کرد. وی در جمع راهپیمایان 22 بهمن اهواز نیز حضور یافت. بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز، و دیدار با برخی بیماران بستری در این بیمارستان از دیگر برنامه های وی بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 19 مرداد امسال نیز سفری به اهواز داشت و در این سفر از پروژه در دست احداث ساختمان جایگزین بیمارستان ابوذر اهواز بازدید کرد. وی همچنین به شهدای هویزه ادای احترام کرد.
شهرهای سوسنگرد و حمیدیه نیز از دیگر شهرهایی بودند که وزیر بهداشت به آنها سرکشی کرد.
*نشست معاون بهزیستی در اهواز
محمد نفریه معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور 26 بهمن پارسال در نشست کارشناسان مسوول دفاتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی سراسر کشور در اهواز حضور یافت.
*ابتکار در خوزستان؛ از بسته ریزگرد تا هورالعظیم
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست از سال گذشته چندین سفر به خوزستان داشته است.
28 بهمن پارسال برای ارایه پرونده گرد و غبار، به اهواز آمد و همچنین از برخی از کانون های گرد و غبار، در پرواز هوایی دیدن می شود.
در این سفر معاونان و یا نمایندگانی از وزراتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، و سازمان های جنگل ها و مراتع ، و هواشناسی، خانم ابتکار را همراهی می کنند.
سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز و حضور در نخستین همایش مهندسی محیط زیست و نشست خبری با رسانه های گروهی، از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.
ابتکار 19 خرداد امسال نیز در راس هیاتی متشکل از معاونان پنج وزارتخانه برای پیگیری مصوبات دولت در زمینه مقابله با گرد و غبار به خوزستان سفر کرد.
وی بعد از بازدید از تالاب هورالعظیم در کارگروه مقابله با گرد و غبار و احیای تالاب ها شرکت کرد.
در بازدید از هورالعظیم قایق حامل وی در هور واژگون شد اما سرنشینان قایق صدمه ای ندیدند.
*آیین موزه دفاع مقدس با حضور محسن رضایی
آیین کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در بوستان شهروند اهواز 30 بهمن پارسال با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
وی همچنین امسال همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر، در گردهمایی مردم خرمشهر روبروی مسجد جامع این شهر حضور یافت و در شورای برنامه ریزی استان خوزستان در مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان شرکت کرد.
*دادستان کل کشور در اهواز
حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی دادستان کل کشور هفتم اسفند پارسال برای حضور در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قدیم و جدید اهواز در این شهر حضور یافت.
*هیات امنای دانشگاه آزاد اهواز با حضور رییس
دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور 14 اسفند پارسال با هدف تعیین خط مشی ها و سیاست های راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در اهواز برگزار شد و حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد کشور نیز در آن شرکت کرد وی همچنین در نشستی با حضور هیات امنای دانشگاه های آزاد استان در دانشگاه آزاد نیز حضور یافت.
*افتتاح هتل با حضور رییس میراث فرهنگی کشور
هتل آپارتمان مهر اصل اهواز چهارم فروردین امسال با مسعود سلطانی فر حضور رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح شد.
وی برای بازدید از یادمان های دفاع مقدس در آبادان و خرمشهر وارد استان خوزستان شد.
*فرمانده ارتش در یادمان های شهدا
امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران 9 فرودین امسال با حضور در یادمان های شهدای هویزه و شهید چمران دهلاویه به مقام این شهیدان، ادای احترام کرد.
وی از نمایشگاه راهیان نور نیروی زمینی ارتش در یادمان شهید چمران دهلاویه بازدید و با فرماندهان و رزمندگان حاضر در این یادمان دیدار کرد.
وی همچنین در یادمان شهدای چذابه حضور یافت و به این شهدا ادای احترام کرد.
*جانشین ناجا در اربعین شهدای حمیدیه
سرداراسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) 28 اردیبهشت امسال برای شرکت در آیین چهلمین روز شهادت سه تن از نیروهای انتظامی در مسجد جامع شهرستان حمیدیه به خوزستان سفر کرد. در این آیین عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان ، معاونان سیاسی و امنیتی استانداری ، آیت الله سیدعلی شفیعی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، مسوولان محلی و جمع زیادی از جوانان و شیوخ و معتمدان عرب شهرستان حمیدیه حضور داشتند.
وزیر آموزش و پرورش و جشنواره خیرین
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش هفتم خرداد امسال به خوزستان سفر کرد. وی در اهواز به گلزار شهدا رفت و به شهدای مدافع حرم استان ادای احترام کرد.
وی همچنین در آیین افتتاحیه دبیرستان شهدای رضوی آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز و جشنواره خیران مدرسه ساز استان و شورای آموزش و پرورش خوزستان حضور یافت.
*راه آهن جدید با حضور معاون وزیر راه
9 خرداد ماه امسال ساخت خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک با حضور محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
*رییس بحران در جلسه ریزگرد
اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور همراه با هیاتی به ریاست ابتکار رییس سازمان محیط زیست برای بررسی وضعیت گرد و غبار به خوزستان سفر کرد.
*عیدانه دریابان شمخانی در اهواز
امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور و نماینده مقام معظم رهبری در این شورا به مناسبت عید سعید فطر 27 تیر امسال وارد اهواز شد. دیدار عیدانه شمخانی هر سال به مدت سه روز در حسینیه شهدای شمخانی اهواز انجام می شود.
*معاون وزیر راه و مسکن مهر نفت
سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی ششم مرداد امسال در سفر به اهواز از روند اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز دیدن کرد.
نشست با مدیران عامل شرکت های خدمات رسان اعم از آب و فاضلاب، گاز و برق برنامه دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به اهواز بود و در این سفر روند اجرایی پروژه های مسکن به ویژه مسکن مهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
* بازدید معاون وزیر راه از راه های روستایی
سیدحسین میرشفیع روز معاون راه روستایی و سرپرست معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی 19 مرداد امسال برای سفری دو روزه از پروژه های راه روستایی اهواز دیدن کرد.
وی علاوه بر راههای روستایی اهواز از راههای روستایی واقع در مسیر باغملک، ایذه و دهدز شامل رامهرمز - باغملک، باغملک - ایذه و ایذه- دهدز در شرق و شمال شرق استان دیدن کرد.
*معاون جهاد کشاورزی در نمایشگاه
عباس کشاورز معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی 25 آبان پارسال در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، دامپروری و صنایع در محل دایمی نمایشگاه ها در اهواز شرکت کرد.
*وزیر کار در خوزستان
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوم خرداد امسال سفر دو روزه به خوزستان داشت.
وی در بدو ورود به شهرستان دزفول با حضور بر مزار سردار شهیداحمد سوداگر و قرائت فاتحه نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول و استان خوزستان ادای احترام کرد.
آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول و بهره برداری از گام نخست مجموعه ورزشی شهدای کارگر دزفول از جمله برنامه های سفر وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به خوزستان بود.
سخنرانی در جمع مردم خرمشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی این شهر، از برنامه های دومین روز سفر وزیر تعاون به خوزستان بوده است.
*چمران در آیین بزرگداشت چمران
مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران دوم خرداد امسال در آیینی که به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد حضور یافت.
*افتتاح واحدهای صنعتی با حضور معاون وزیر
پنج واحد صنعتی با حضور سیدمحمد علی سیدابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت 19 مرداد امسال در شهرستان اهواز به بهره برداری رسید. یادمان اولین ناحیه صنعتی شماره یک اهواز و شرکت در بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک در اهواز از دیگر برنامه های وی بود.
*دبیرکل خانه کارگر د رهمایش احزاب
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر سوم اردیبهشت امسال برای شرکت در همایش حزب اسلامی کار اهواز با عنوان 'بررسی نقش احزاب در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور' به اهواز سفر کرد.
*معارفه ثبت اسناد با حضور رییس
احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 11 خرداد امسال برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان به اهواز سفر کرد.
*استقبال از 76 شهید در شلمچه
سردار سیدمحمد باقر زاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح 5 مرداد امسال در آیین استقبال از 76 شهید تازه تفحص شده دورران دفاع مقدس از مرز شلمچه حضور یافت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین